کتاب کوتاه ترین راه در نوازندگی پیانو

The Shortest Way to Pianistic Perfection
کد کتاب : 44278
مترجم :
شابک : 978-9644716645
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1931
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب کوتاه ترین راه در نوازندگی پیانو اثر کارل لایمر

کتاب «کوتاه ترین راه در نوازندگی پیانو»، کتابی ارزشمند و کاربردی برای سطوح مختلف نوازندگان از مبتدی تا حرفه ای و حتی مدرسان پیانو است که مباحث مطروحه در آن در مجموع مشتمل بر دو قسمت می شود. بخش اول، شامل انتقال آموخته های روشمند «وال تر گزه کین» از استاد خود «کارل لایمر» است که مبتنی بر روش (self-control) نظارت به خود می باشد و مولف در این فصل، با حذف کلیه زواید و نکات حاشیه ای و غیرضروری، تمامی حواس هنرجو را بر روی حرکات خودش و نت های نواخته شده متمرکز می کند تا از این طریق احساس او را برای درک زیبایی و ظرافت نوانس ها تربیت کند.
در بخش بعدی اثر، نویسنده، با بررسی قطعاتی از باخ و بتهوون، نت به نت و میزان به میزان، همراه با نوازنده پیش می رود و روش اجرای صحیح و اصولی جملات هر قطعه را به هنرجویان پیانو آموزش می دهد که این رساله در پی موفقیت قسمت اول کتاب و به عنوان نسخه مکمل آن، توسط «کارل لایمر» نوشته شده است. نویسنده در این رساله، به بحث پیرامون اجرا در کنسرت و توضیح دقیق نکات لازم برای اجرایی بی نقص می پردازد.
این کتاب در مجموع هم از نظر مباحث تئوریک موسیقی و هم از لحاظ تمرین های عملی آن از جامع ترین منابع مکتوبی است که می تواند مورد بهره برداری کلیه هنرجویان پیانو قرار بگیرد.

کتاب کوتاه ترین راه در نوازندگی پیانو