کتاب دانش نامه ی علوم فلسفی

Encyclopedia of the Philosophical Sciences in Basic Outline
کد کتاب : 44289
مترجم :
شابک : 978-6009271986
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 461
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1812
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب دانش نامه ی علوم فلسفی اثر گئورگ ویلهلم فریدریش هگل


دانشنامه علوم فلسفی (مخفف EPS یا به زبان ساده دایره المعارف؛ توسط گئورگ ویلهلم فریدریش هگل نوشته شده است و اثری است که نسخه ای مختصر از فلسفه نظام مند هگل را به طور کامل ارائه می دهد و تنها شکلی است که هگل تا کنون کل نظام فلسفی بالغ خود را در آن منتشر کرده است. این دایره المعارف بیانیه ای عالی از ایده آلیسم مطلق است.
هگل که این کتاب به عنوان ابزار کمک آموزشی برای شرکت کنندگان در سخنرانی هایش در نظر گرفته شده بود، بیش از یک دهه بعد در آن تجدید نظر کرد و آن گسترش داد، اما بر نقش آن به عنوان یک «کتاب درسی» که نیاز به توضیح از طریق تفسیر شفاهی دارد، تأکید کرد.متن 1830 به طور گسترده در ترجمه های مختلف انگلیسی موجود است با اضافات فراوان که پس از مرگ توسط دانشجویان هگل، برگرفته از یادداشت های سخنرانی آنها اضافه شده است. این اضافات با مثال‌ها و تصاویر، متن را گسترش می‌دهند، و در حالی که محققان اضافات را به‌عنوان رونویسی کلمه‌به‌لفظی سخنرانی‌های هگل نمی‌دانند، سبک غیررسمی‌تر و غیر فنی‌تر آن‌ها، آنها را به‌عنوان جایگاه خوبی برای «تفسیر شفاهی ضروری» می‌سازد.
بخش اول کار را گاهی به عنوان منطق کوچکتر (یا منطق کوتاهتر) می نامند تا آن را از منطق بزرگتر، نامی که به علم منطق هگل داده شده، متمایز کند.

کتاب دانش نامه ی علوم فلسفی

گئورگ ویلهلم فریدریش هگل
گئورگ ویلهلم فریدریش هگل، زاده ی 27 آگوست 1770 و درگذشته ی 14 نوامبر 1831، فیلسوف بزرگ آلمانی و یکی از پدیدآورندگان مکتب ایده آلیسم آلمانی بود.هگل در اشتوتگارت، در خانواده ای مسیحی (شاخه ی لوتری) به دنیا آمد. شیفتگی او برای آموختن در طول عمرش، با آموزه های مادرش در خانه آغاز شده بود. هگل در سال 1784 برای ادامه ی تحصیل به دبیرستان ایلوستره رفت و در آن جا تا حدودی با مفاهیم عصر روشنگری آشنا شد. او پس از پایان تحصیل در توبینگن در سال 1793، شغلی به عنوان معلم سرخانه در برن پیدا کرد و در مدت اقامت...
نکوداشت های کتاب دانش نامه ی علوم فلسفی
...Encyclopaedia of the Philosophical Sciences in Basic Outline is an outstanding and inspiring guide through Hegel’s work.
... دایره المعارف علوم فلسفی در طرح کلی راهنمای برجسته و الهام بخش در آثار هگل است.
George Lazaroiu

قسمت هایی از کتاب دانش نامه ی علوم فلسفی (لذت متن)