کتاب آشنایی با ژان ژاک روسو

Jean-Jacques Rousseau In 90 Minutes
کد کتاب : 4434
مترجم :
شابک : 9789642130788
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب آشنایی با ژان ژاک روسو اثر پل استراترن

کتاب آشنایی با ژان ژاک روسو یکی از جلدهای سری آشنایی با فیسوفان. این مجموعه همانطور که اسمش نیز پیداست به معرفی فیلسوفان می پردازد و در هر جلد یک فیسوف را به ما معرفی می کند. این کاوشهای کوتاه و روشنگرانه از بزرگترین متفکران ما، با شیوه ای سرگرم کننده و همه فهم ایده های خود را به خوانندگان منتقل می کنند. این مجموعه اندیشه های فلسفی را رمزگشایی شده و جامع و جالب به همگان ارائه می دهد. فارغ از کل مجموعه، هر کتاب ارزیابی کاملا تصحیحی از فیلسوف مورد نظر و آثارش را به شیوه ای کاملا واضح و همچین قابل اعتماد و معتبر ارائه داده است.

روسو با فیلسوفان برجسته ای چون کانت و هیوم معاصر بود. با این حال تاثیر عمومی بس بیشتری هم داشت. کانت و هیوم شاید فیلسوفان دانشگاهی برتری بودند اما قدرت صریح آرای روسو در زمانه اش همتایی نداشت. در واقع روسو مسلما غیر عقلانی ترین نمونه در میان همه ی فیلسوفان بزرگ بود. در آثارش بارها احساس بر استدلال عقلانی چیره می شود. آثاری که هم سخت شورانگیزند، هم بسیار متناقض. می توان روسو را ، به خاطر آثارش و همین طور تاثیرش، هم دوست داشت و هم از او متنفر بود. او بود که مطرح شدن آزادی و خردستیزی، هر دو، را در حوزه ی عمومی سبب شد.

کتاب آشنایی با ژان ژاک روسو

پل استراترن
پل استراترن (زاده 1940) نویسنده و شخصیت دانشگاهی انگلیسی است. وی در لندن متولد شد و در کالج ترینیتی، دوبلین تحصیل کرد و پس از آن برای دو سال در نیروی دریایی خدمت کرد. وی سپس برای زندگی به یک جزیره یونانی رفت. در سال 1966 او به هند و هیمالیا سفر کرد. رمان "یک فصل در آبیزسینیا" او، در سال 1972 جایزه سامرست مگام را گرفت.علاوه بر پنج رمان، وی همچنین کتابهای بیشماری در زمینه علم، فلسفه، تاریخ، ادبیات، پزشکی و اقتصاد به نگارش درآورده است.
نکوداشت های کتاب آشنایی با ژان ژاک روسو
Well-written, clear and informed.
نوشته ای خوب، واضح و پرمغز
Richard Bernstein The New York Times

Witty, illuminating, and blessedly concise
شوخ، روشنگرانه و مختصر و مفید
Jim Holt The Wall Street Journal

Each of these little books is witty and dramatic and creates a sense of time, place, and character...I cannot think of a better way to introduce oneself and one's friends to Western civilization.
هر کدام از کتاب های این مجموعه همراه با شوخ طبعی است و دراماتیک است و حسی از زمان، مکان و شخصیت ایجاد می کند. من نمیتوانستم راهی بهتر از این برای معرفی کسی به تمدن غرب پیدا کنم
Katherine A. Powers The Boston Globe

قسمت هایی از کتاب آشنایی با ژان ژاک روسو (لذت متن)
در سال های آغازین قرن هجدهم که روسو به دنیا آمد، انقلاب علمی و جنبش روشنگری در حال ایجاد پیشرفت های فکری عظیمی بودند. در عین حال، حساسیت اروپایی، گرفتار قیود فکری و عاطفی کلاسیسیم، به خمودگی عمیقی دچار شده بود. در میانه ی پیشرفت نوین، بسیاری می دانستند که تماس با خویشتن خویش را، با خود حقیقی شان را، از دست می دهند. این احساس تازه ای بود که تا امروز همچنان جزئی از حساسیت ماست. روسو نخستین کسی بود که با این خودآگاهی گنگ روبرو می شد. او بود که تاکید کرد باید سرشت حقیقی خود را جستجو و تجربه کنیم.