کتاب روایت شناسی و نقد روایت

Narratology and Narrative Criticism
کد کتاب : 44365
شابک : 978-6226654692
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب روایت شناسی و نقد روایت اثر الهام حدادی

این کتاب با شناخت ویژگی های نقش روایت در دوره ی روایت شناسی پساکلاسیک، روایت را از درون روایت و بنیان های سازنده ی آن در داستان های انتخابی معاصر فارسی واکاوی می کند؛ اینکه یک روایت از چه عناصر و اجزایی تشکیل شده تا بتواند با تحلیل جزء به جزء آن عناصر، روایت را در رسانه ها و ژانرهای مخحتلف با هدف چگونگی درک شناخت ذهنی انسان از مسائل پیرامون خود بررسی کند.
این پژوهش میان رشته ای محل تلاقی ادبیات داستان با زبان شناسی شناختی، زبان شناسی اجتماعی، جامعه شناسی، روان شناسی شناختی، روان شناسی اجتماعی، رویکردهای فلسفی، روایت شناسی، علوم شناختی و... است تا ذیل شاخه ی جدید روایت شناسی شناختی عناصر روایی داستان را معرفی و تحلیل کند و تمایز روایت پذیری و روایت ناپذیری را نشان دهد.

کتاب روایت شناسی و نقد روایت

الهام حدادی
لهام حدادی سال 1361 در خمین به دنیا آمد. دوران ابتدایی و متوسطه را در زادگاه خود گذراند. سال 1384 مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی را از دانشگاه اراک گرفت. مقطع کارشناسی ارشد را نیز در همان رشته و همان دانشگاه به سال 1388 به اتمام رساند.جدای از تألیف چند مقاله و کتاب درآمدی بر دستور زبان روایت با گذری به ادبیات داستانی پارسی با مؤسسات پژوهشی چون دایرۀالمعارف داستان­های فارسی، دانشنامه جهان اسلام، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، همکاری داشته و در دانشگاه آزاد و پیام ...
دسته بندی های کتاب روایت شناسی و نقد روایت