کتاب آشنایی با سقراط

Socrates in 90 minutes
آشنایی با فیلسوفان
کد کتاب : 4438
مترجم :
شابک : 978-9643055127
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 78
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب آشنایی با سقراط اثر پل استراترن

درست یک قرن پس از شروع فلسفه ، فلسفه با ظهور سقراط وارد بزرگترین دوران خود شد، که آنقدر وقت خود را صرف صحبت درباره فلسفه در خیابان های آتن کرد که هرگز نتوانست چیزی بنویسد. روش پرسشگری تهاجمی او که دیالکتیک نامیده می شود، پیشرو منطق بود. او از آن برای بریدن از دامن دشمنان خود و رسیدن به حقیقت استفاده کرد. او معتقد بود به جای زیر سوال بردن جهان، بهتر است خودمان را زیر سوال ببریم. سقراط فلسفه را بر اساس عقل قرار داد. او دنیا را غیرقابل دسترس برای حواس ما، و قابل فهم فقط برای تفکر می دید. سرانجام سقراط به اتهام بی تقوایی و فساد جوانی محاکمه و به اعدام محکوم شد و با نوشیدن جام شوکران قضایی به زندگی خود پایان داد.
پل استراترن در کتاب آشنایی با سقراط گزارشی مختصر و تخصصی از زندگی و عقاید سقراط ارائه می‌کند و تأثیر آن‌ها را بر تلاش انسان برای درک وجودش در جهان توضیح می‌دهد. این کتاب همچنین شامل گزیده‌هایی از آثار سقراط، فهرست مختصری از خوانش‌های پیشنهادی برای کسانی است که می‌خواهند عمیق‌تر کاوش کنند، و گاهشماری‌هایی که سقراط را در عصر خودش و در طرح وسیع‌تری از فلسفه قرار می‌دهد. هر یک از این کتاب‌های کوچک این مجموعه که باب آشنایی را فلاسفه باز می کنند شوخ طبع و دراماتیک هستند و حس زمان، مکان و شخصیت را ایجاد می‌کنند.

Katherine A. Powers, Boston Globe در مورد این مجموعه می نویسد:

«.. من نمی‌توانم به راه بهتری برای معرفی کسی به تمدن غرب بیاندیشم.»

کتاب آشنایی با سقراط

پل استراترن
پل استراترن (زاده 1940) نویسنده و شخصیت دانشگاهی انگلیسی است. وی در لندن متولد شد و در کالج ترینیتی، دوبلین تحصیل کرد و پس از آن برای دو سال در نیروی دریایی خدمت کرد. وی سپس برای زندگی به یک جزیره یونانی رفت. در سال 1966 او به هند و هیمالیا سفر کرد. رمان "یک فصل در آبیزسینیا" او، در سال 1972 جایزه سامرست مگام را گرفت.علاوه بر پنج رمان، وی همچنین کتابهای بیشماری در زمینه علم، فلسفه، تاریخ، ادبیات، پزشکی و اقتصاد به نگارش درآورده است.
نکوداشت های کتاب آشنایی با سقراط
Well-written, clear and informed
به خوبی نوشته شده است، و واضح و آگاهانه است.
New York Times New York Times

Witty, illuminating, and blessedly concise.
شوخ، روشنگر، و مختصر.
Wall Street Journal Wall Street Journal

قسمت هایی از کتاب آشنایی با سقراط (لذت متن)