کتاب چهار رساله

Four treatises Plato
(منون، فدروس، ته تتوس، هیپیاس بزرگ)
  • 122,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: هرمس هرمس
    نویسنده:
کد کتاب : 44413
مترجم :
شابک : 978-9647100519
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 317
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب چهار رساله اثر افلاطون

افلاطون فیلسوف آتنی در دوران باستان بود. او بنیانگذار مکتب افلاطونی و آکادمی ، اولین موسسه آموزش عالی در جهان غرب بود.
او به طور گسترده ای به همراه معلم خود ، سقراط ، و مشهورترین شاگردش ، ارسطو ، یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین افراد در تاریخ بشریت و شخصیت محوری در تاریخ فلسفه یونان باستان و غرب محسوب می شود. از افلاطون همچنین اغلب به عنوان یکی از بنیانگذاران دین و معنویت غربی نیز یاد می‌کنند. آلفرد نورث وایتهد یکبار خاطرنشان کرد: "ایمن ترین ویژگی کلی سنت فلسفی اروپا این است که این مجموعه شامل مجموعه ای از پاورقی های افلاطون است."

افلاطون مبتکر گفتگوی مکتوب و اشکال دیالکتیکی در فلسفه بود. افلاطون را بنیانگذار فلسفه سیاسی غرب نیز می دانند. مشهورترین مشارکت وی نظریه اشکال شناخته شده توسط عقل محض است ، که در آن افلاطون راه حلی برای مشکل کلیات معروف به افلاطونی ارائه می دهد (که به طور مبهم یا رئالیسم افلاطونی یا ایده آلیسم افلاطونی نامیده می شود).

تصور می شود که قاطع ترین تأثیرات فلسفی او معمولا در کنار سقراط ، فیثاغورث ، پیشا سقراطیان ، هراکلیتوس و پارمنیدس بوده است ، اگرچه تعداد کمی از آثار پیشینیان او باقی مانده است و بسیاری از آنچه امروز درباره این چهره ها می دانیم از خود افلاطون ناشی می شود.
در این چهار رسانه (منون، فدروس، ته تتوس، هیپیاس بزرگ) افللاطون راجع به موضوعاتی چون عشق و فضیلت مطالبی را مطرح می‌کند.

کتاب چهار رساله

افلاطون
افلاطون، زاده ی 427 و درگذشته ی 347 پیش از میلاد، فیلسوف برجسته ی یونان باستان بود. او نخستین فیلسوفی است که آثار مکتوبش به جای مانده است. علاوه بر این، بسیاری او را بزرگترین فیلسوف تاریخ می دانند.افلاطون در آتن و در یک خانواده ی قدرتمند سیاسی و اشرافی متولد شد. او از بچگی بسیار تیزهوش بود. پدر افلاطون برای او بهترین معلم موسیقی، فلسفه، ژیمناستیک، و ادبیات را به خدمت گرفت. افلاطون در بیست سالگی برای تکمیل دانسته های خود، شاگرد سقراط شد و این همنشینی و شاگردی به مدت هشت سال ادامه یافت. او در س...