کتاب تاریخ خیال

Heroes and Marvels of the Middle Ages
(قهرمانان و شگفتی ها در اروپای قرون وسطا)
کد کتاب : 44434
مترجم :
شابک : 978-6222343668
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 226
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ خیال اثر ژاک لوگوف

قهرمانان و شگفتی های قرون وسطایی مانند هیچ تاریخ دیگری نیست و کتاب تاریخ خیال نیز مانند هیچ کتاب دیگری این تاریخ را ارائه نمی دهد: این یک تاریخ خیالی است که بین دو گروه مشهور در آن دوره ارائه شده است. یک گروه متشکل از قهرمانان است: شارلمانی ، ال سید ، کینگ آرتور ، اورلاندو ، پاپ جوان ، ملوسین ، مرلین جادوگر ، و همچنین روباه و یک شاخ. دیگری معجزه آسا است که در اینجا با سه شکل قدرت حاکم بر جامعه ی قرون وسطایی نشان داده می شود: کلیسای جامع ، قلعه و مخفیگاه. جهان پرشور میان مرزهای طبیعی و ماوراالطبیعه ، بین زمین و آسمان ها ، جهان قرون وسطایی را با یک شمایل نگاری مشترک نشان می دهد که دامنه ی جغرافیایی وسیعی را در بر می گیرد. این تاریخ تخیلی همچنین داستانی ادامه دار است که قهرمانان و شگفتی های قرون وسطی را آنگونه که زمان تعریف می کند ، ارائه می دهد: به آنها احترام گذاشته می شود ، سپس به قرن های آینده وصیت می شوند ، جایی که آنها به وسیله ی یادآوری گذشته و سازگاری با امروز به زندگی خود ادامه داده و دچار تغییر می شوند . آنها همچنین به روی آینده گشوده می شوند.
کتاب تاریخ خیال (قهرمانان و شگفتی ها در اروپای قرون وسطا) توسط آندیا عبائی ترجمه شده است. این کتاب را نشر روزنه منتشر کرده است.

کتاب تاریخ خیال

ژاک لوگوف
ژاک لو گوف (Jacques Le Goff‎; زاده ۱ ژانویهٔ ۱۹۲۴ – درگذشته ۱ آوریل ۲۰۱۴) یک تاریخ‌نگار و کارشناس مشهور بین‌المللی قرون وسطی اهل فرانسه بود. لوگوف دوره طولانی عمر خود را به آثار باستانی قرون وسطی اختصاص داد و رویکرد کارشناسانه این دوره را با بررسی همه جنبه‌های زندگی جامعه در آن دوره تغییر داد. وی در سه شنبه ۱ آوریل ۲۰۱۴ در سن ۹۰ سالگی در پاریس درگذشت.وس استاد دانشگاه‌های فرانسه در رشته تاریخ قرون وسطی و مدیر مدرسه مطالعات علوم اجتماعی (به انگلیسی: School for Adva...
دسته بندی های کتاب تاریخ خیال
نکوداشت های کتاب تاریخ خیال
Le Goff’s contributions to the reassessment of medieval civilization continued throughout his life, and his influence has been far-reaching.
مشارکت های لو گوف در ارزیابی مجدد تمدن قرون وسطایی در طول زندگی او ادامه داشت و تأثیر او بسیار گسترده بوده است.
Folklore

The erudition is smoothly presented with an implicit argument for the basic similarity between medieval culture and its modern heirs
نظریه ی این کتاب روان و ساده و با استدلال ضمنی برای تشابه اساسی بین فرهنگ قرون وسطایی و وارث مدرن آن ارائه شده است.
Choice

قسمت هایی از کتاب تاریخ خیال (لذت متن)
آرتور یک گناهکار است به او خیانت می شود. آرتور قربانی شهوت پرستی شده، با خواهرش میآمیزد و از این رابطه موردرد به وجود می آید. شخصیت های بزرگ مرتکب گناهان بزرگ می شوند پادشاهان و قهرمانان این شامل شارلمانی نیز هست) غالبا خویش بارهاند. و اما موردر که ثمرهی گناه او است، خائنی است که مرگش، مرگ آرتور را به دنبال دارد؛ و اگر خیانتی دیگر در حق او صورت گرفت، یعنی خیانت گونیویر و واسال او لانسلوت، بای گفت که آرتور خود در موقعیتهای مختلف به گوئیویر خیانت کرده است.

میشل پاستور و به طرز شایانی بر انتشار نام آرتور و نامهای مشتق از نام شوالیه های میزگرد تأکید ورزیده و خاطر نشان می کند که نامی که بر شخص می نهند هرگز بی اثر نیست، بلکه نخستین نشان اجتماعی، نخستین صفت و نخستین نماد است. او تواتر نام شوالیه های میز گرد را در چیزی حدود ۴۰۰۰۰ نوشته ی روی مهرهای فرانسوی پیش از آخر قرن پانزدهم مطالعه کرده است. این نوشته ها حاکی از آنند که بازی کردن نقش شاه آرتور به یک واقعه ی شهری، و یک التهاب آرتوری حقیقی در برخی مناطق همچون هلند و ایتالیا، تا اواسط قرن شانزدهم، تبدیل گشته بود.