کتاب آشنایی با لاک

Locke in 90 Minutes
آشنایی با فیلسوفان
کد کتاب : 4471
مترجم :
شابک : 9789643059828
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 64
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب آشنایی با لاک اثر پل استراترن

"هر یک از این کتاب های کوچک شوخ و دراماتیک هستند و حس زمان، مکان و شخصیت را ایجاد می کنند... من نمی توانم به راه بهتری برای معرفی خود و دوستانم با تمدن غرب بیاندیشم." - Katherine A.

"خوب نوشته شده، واضح و آگاهانه، آنها شوخ طبعی دارند... من برای من سخت است که خواندن را متوقف کنم." - ریچارد برنشتاین، نیویورک تایمز.

"شوخ، روشنگر، و مختصر." - جیم هولت، وال استریت ژورنال.

این کاوش‌های مختصر و روشنگرانه بزرگ‌ترین متفکران ما، ایده‌های آن‌ها را به شیوه‌ای سرگرم‌کننده و قابل دسترس زنده می‌کند. اندیشه فلسفی رمزگشایی می شود و تقریبا برای همه جالب و جامع می شود. هر کتاب به دور از تازگی، ارزیابی بسیار دقیقی از فیلسوف و آثار او است، معتبر و به وضوح ارائه شده است.

فلسفه حرکتی به تدریج به سمت عقب می‌رود. آغاز این میدان گران‌قدر با تعداد نامحدودی از اندیشه‌های پیچیده و اغلب متضارب آغاز می‌شود. هدف اصلی فلسفه این است که جهان را به اصطلاح معاصر ما وصف کند و تفسیری از آن ارائه دهد. در این راه، فلسفه به دوران معرفی زمین هموار جان لاک وارد می‌شود.

اندیشه‌های بزرگ اغلب به نظر می‌رسند که بدیهی و قابل درک هستند، و ایده‌های جان لاک نیز در این راستا بودند. بسیاری از اندیشه‌های او امروزه به عنوان بخشی از معرفت عمومی در نظر گرفته می‌شوند. فلسفه او، با تاکید بر تجربه به عنوان منبع اصلی معرفت ما، اساس‌های تجربه‌گرایی را سر می‌زند. همچنین از دیدگاه لاک، اندیشه دموکراتیک لیبرال نیز به تبعیت از اصولی که او مطرح کرده بود، شکل گرفت.

اندیشه‌ها و ایده‌های جان لاک در زمان خود به عنوان انقلابی شناخته می‌شدند و مسیر فلسفه را تغییر دادند. لاک تنها یکی از برجسته‌ترین فیلسوفان بود که به عنوان وزیر دولت فعالیت کرد. او یک فیلسوف با شخصیت‌های چندگانه بود و در عین تطابق با اهداف خود، عملگرا و عملی‌گرا باقی ماند. فلسفه او یک فلسفه عملی است که پاسخ‌هایی برای چالش‌های فردی و جامعه‌ای را فراهم می‌کند.

کتاب آشنایی با لاک

پل استراترن
پل استراترن (زاده 1940) نویسنده و شخصیت دانشگاهی انگلیسی است. وی در لندن متولد شد و در کالج ترینیتی، دوبلین تحصیل کرد و پس از آن برای دو سال در نیروی دریایی خدمت کرد. وی سپس برای زندگی به یک جزیره یونانی رفت. در سال 1966 او به هند و هیمالیا سفر کرد. رمان "یک فصل در آبیزسینیا" او، در سال 1972 جایزه سامرست مگام را گرفت.علاوه بر پنج رمان، وی همچنین کتابهای بیشماری در زمینه علم، فلسفه، تاریخ، ادبیات، پزشکی و اقتصاد به نگارش درآورده است.