کتاب درخت ها ایستاده سفر می کنند

Derakht-ha Istadeh Safar Mikonand
(نوشته های پراکنده)
کد کتاب : 44723
شابک : 978-9642950485
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 270
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب درخت ها ایستاده سفر می کنند اثر اردشیر رستمی

چه‌بسا همان تصویر روی جلد کتاب «درخت‌ها ایستاده سفر می‌کنند» سرشت‌نمای حال‌وهوای شاعرانه و لطیف این کتاب باشد. اردشیر رستمی، که هم شاعر است و هم طراح و تصویرساز و کاریکاتوریست، روی جلد کتاب «درخت‌ها ایستاده سفر می‌کنند» طرح آدمی‌ را نقش زده است با گلدانی در درون؛ گلدانی با یک شاخه گل سرخ که آدمی که نگاه به آسمان و تکه‌ای ابر در زمینه‌ای به‌ رنگ خاک دارد گویی آن را در درون خود پرورانده است و نگه می‌دارد؛ آدمی که انگار با طبیعت یکی شده و طبیعت در درونش زیست می‌کند و او در درون طبیعت؛ آدمی با گلدانی از گل سرخ در وجودش. حال‌وهوای نوشته‌های کتاب «درخت‌ها ایستاده سفر می‌کنند» نیز تداعی‌گر همین تصویر نقش‌شده بر جلد کتاب است.
نمود این همسانی کلمات و تصویر در کتاب «درخت‌ها ایستاده سفر می‌کنند» را می‌توان به‌خوبی در همان متنی که برای پشت جلد کتاب انتخاب شده است دید.
در پشت جلد کتاب «درخت‌ها ایستاده سفر می‌کنند» می‌خوانید:
«سرنوشت گلدان‌ها در دست آدم‌هاست.
گلدان‌ها حق انتخاب ندارند، گلدان‌ها جز صاحبانشان کسی را ندارند.
خصوصی‌ترین حرف‌هایت را به گلدانت بگو.
کوچک‌ترین گلدان‌ها هم رازداران بزرگی هستند.»
اردشیر رستمی در کتاب «درخت‌ها ایستاده سفر می‌کنند» مخاطبانش را به تماشا و درک و پاسداشت زیبایی‌های زندگی فرا می‌خواند و چکیده‌ای از تجربه‌های خود را در قالب نوشته‌های این کتاب با مخاطبانش در میان می‌گذارد.
کتاب «درخت‌ها ایستاده سفر می‌کنند» در نشر پوینده منتشر شده است.

کتاب درخت ها ایستاده سفر می کنند

اردشیر رستمی
اردشیر رستمی (زاده بیست و ششم مرداد ۱۳۴۹ در تبریز) همسر (شهلا پیرجانی) و پدر یک فرزند. کاریکاتوریست، تصویرساز، مجسمه‌ساز، معمار، طراح لباس، شاعر و بازیگر ایرانی است. رستمی به عنوان بازیگر با بازی در سریال شهریار به شهرت رسید. اما قبل از این‌که بازیگری را تجربه کند، کاریکاتورهایش در نشریات مختلف چاپ می‌شد و در این زمینه هم تبحر خود را نشان داده بود. آثار کاریکاتور، تصویرگری و نقاشی او در کتاب‌های دیگ دودزده، تیله‌ها، شب هزار و دوم، شهروند خط صفر، اناری‌ها، آفتاب م...
قسمت هایی از کتاب درخت ها ایستاده سفر می کنند (لذت متن)
سرنوشت گلدان ها در دست آدم هاست. گلدان ها حق انتخاب ندارند، گلدان ها جز صاحبانشان کسی را ندارند. خصوصی ترین حرف هایت را به گلدانت بگو. کوچک ترین گلدان ها هم رازداران بزرگی هستند.