کتاب ماجرای فکر آوینی

Majaraye Fekr-e Avini
کد کتاب : 44740
شابک : 978-6004412209
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 259
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 22
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ماجرای فکر آوینی اثر وحید یامین پور

کتاب "ماجرای فکر آوینی" مجموعه‌ای از درس‌گفتارها و مصاحبه‌هایی است که نویسنده در چند سال اخیر با هدف تبیین اندیشه و چارچوب نظری شهید آوینی ارائه داده است. این درس‌گفتارها در "موسسه طلوع حق" ارائه شده‌اند و به صورت مختصر و مفید تعدادی از مفاهیم اساسی که مقالات تحلیلی، تبیینی و انتقادی شهید آوینی بر آن‌ها متمرکز است، معرفی می‌کنند. این درس‌گفتارها به منظور ایجاد یک سیر خلاصه و منطقی از مباحث استفاده شده‌اند. هر چند که خودی اصلاحات و ترتیبات کتاب از مشخصه‌های یک کتاب مستقل برخوردار نیستند، اما متن پس از سه بار ویراستاری به نحوی تنظیم شده که مباحث مرتبط با هم باشند و منطقی پیش رود.

هدف اصلی این کتاب، جوانانی هستند که در اوایل مسیر مطالعاتی در زمینه‌های فرهنگی و تاریخی قرار دارند و علاقه دارند که با کجا از مطالعات خود باید شروع کنند تا به فهم بهتری از رخدادها و تحولات سیاسی، تاریخی و فرهنگی برسند. تمام تلاش به عمل آمده تا مباحث فلسفی پیچیده که شهید آوینی بر آن تأکید داشته به سادگی و روشنی توضیح داده شود. به منظور روشن نمودن مفاهیم، مثال‌ها و تطبیق‌ها به موضوعات روز و مسائل جاری پرداخته‌اند. مصاحبه‌ها نیز بر اساس دقت در پرسش‌ها، تنوع مباحث مطرح شده توسط شهید آوینی و تحولات اخیر انتخاب شده‌اند و به عنوان تکمیل‌کننده‌ای برای مباحث موجود در درس‌گفتارها عمل می‌کنند.

کتاب ماجرای فکر آوینی

وحید یامین پور
وحید یامین‌پور (زادهٔ ۱۳۵۹ در دزفول) پژوهشگر حوزه هنر اسلامی، نویسنده و فعال رسانه ای ایرانی است، که هم‌اکنون به عنوان رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد تهران شرق و مدرس دانشگاه امام صادق فعالیت می‌کند.