کتاب آشنایی با ماکیاوللی

Machiavelli in 90 minutes
آشنایی با فیلسوفان
کد کتاب : 4475
مترجم :
شابک : 9789643058418
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب آشنایی با ماکیاوللی اثر پل استراترن


این کاوش‌های مختصر و روشنگرانه بزرگ‌ترین متفکران ما، ایده‌های آن‌ها را به شیوه‌ای سرگرم‌کننده و قابل دسترس و زنده می‌کند. اندیشه فلسفی رمزگشایی می شود و تقریبا برای همه جالب و جامع می شود. هر کتاب به دور از تازگی، ارزیابی بسیار دقیقی از فیلسوف و آثار او است، معتبر و به وضوح ارائه شده است.
نیکولو دی برناردو د ماکیاولی فیلسوف سیاسی، شاعر، مورخ و نمایشنامه‌نویس ایتالیایی بود. او زندگی خود را صرف سیاست و میهن‌پرستی کرد. با این حال برخی او را به اتهام حمایت از حکومت اقتدارگرا و ستمگر همواره مورد حمله قرار داده‌اند. علت آن نوشتن کتابی به نام شهریار است که وی برای دودمان مدیچی از حاکمان فلورانس نوشته‌است.
رهیافت ماکیاولی به مسائل سیاسی به‌کل واقع بینانه و این‌جهانی بود. او به اوضاع و احوال سیاسی زمان خود و به خود انسان و مسائل او توجه کرد. او به دین و کلیسا اهمیت داد، اما تا آن اندازه که به وحدت غیردینی جامعه مربوط باشد.
می‌توان گفت که رهیافت ماکیاولی به مسائل سیاسی به‌کل تاریخی نیست و در واقع رهیافتی است که بر تجربه گرایی شخصی مبتنی است که با روح تاریخ آمیخته شده‌است. آنچه را که باید به عنوان محرک اصلی در بیان اندیشه سیاسی ماکیاولی در نظر گرفت، توجه او به سرنوشت آینده کشورش می‌باشد. همیشه در این اندیشه بود که چگونه می‌توان یک نظم فراگیر را بر ایتالیا حاکم کرد، و چگونه می‌توان به یک دولت دائمی و قوی و متمرکز دست یافت. ماکیاولی سیاستمداری واقع بین و اهل عمل بود.

کتاب آشنایی با ماکیاوللی

پل استراترن
پل استراترن (زاده 1940) نویسنده و شخصیت دانشگاهی انگلیسی است. وی در لندن متولد شد و در کالج ترینیتی، دوبلین تحصیل کرد و پس از آن برای دو سال در نیروی دریایی خدمت کرد. وی سپس برای زندگی به یک جزیره یونانی رفت. در سال 1966 او به هند و هیمالیا سفر کرد. رمان "یک فصل در آبیزسینیا" او، در سال 1972 جایزه سامرست مگام را گرفت.علاوه بر پنج رمان، وی همچنین کتابهای بیشماری در زمینه علم، فلسفه، تاریخ، ادبیات، پزشکی و اقتصاد به نگارش درآورده است.
نکوداشت های کتاب آشنایی با ماکیاوللی
Witty, illuminating, and blessedly concise.
شوخ، روشنگر و به شکل پربرکتی مختصر و مفید.
Wall Street Journal Wall Street Journal

Each of these little books is witty and dramatic and creates a sense of time, place, and character...I cannot think of a better way to introduce oneself and one's friends to Western civilization. -- Katherine A. Powers
هر کدام از این کتاب های کوچک شوخ و دراماتیک هستند و حس زمان، مکان و شخصیت را ایجاد می کنند... نمی توانم راه بهتری برای آشنا کردن کسی و دوستانش با تمدن غرب بیاندیشم.
Boston Globe Boston Globe

قسمت هایی از کتاب آشنایی با ماکیاوللی (لذت متن)