کتاب آذری غریب

unfamiliar azeri
کد کتاب : 4482
شابک : 978-6009603305
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 48
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آذری غریب اثر صادق زیباکلام

کتاب « آذری غریب» نوشته « صادق هدایت» توسط انتشارات بیدگل ‫منتشر شده است.
هنوز هر بار که وارد کریدورهای دانشکده‌ی حقوق و علوم سیاسی می‌شوم و از پله‌های قدیمی که از زمان رضاشاه تا به حال خم به ابرو نیاورده‌اند بالا می‌روم، بی‌اختیار احساس می‌کنم که افضل را دومرتبه می‌بینم. احساس می‌کنم عنقریب افضل با پاهای نیمه‌فلجش در حالی که دو دستی طارمی‌ها را گرفته و دارد به سختی پایین می‌آید با من سینه‌به‌سینه خواهد شد. نمی‌دانم در چشمان نافذ این جوان ترک که از روستای کوچکی بین بناب و مراغه می‌آمد چه بود که هنوز هر وقت به او و نحوه‌ی مرگش می‌اندیشم ترسی جانکاه با آمیزه‌ای از ناامیدی و خشمی فروخورده از نظام آموزشی دانشگاهی‌مان سراپای وجودم را می‌گیرد.

صادق زیباکلام مفرد یک دانشگاهی، نویسنده و صاحب نظر ایرانی است که او را اصلاح طلب و نئولیبرال توصیف می‌کنند. زیباکلام استاد دانشگاه تهران است و اغلب در رسانه های خبری بین المللی از جمله بی بی سی نیوز و الجزیره ظاهر می شود. کتاب‌های «چگونه شدیم آنچه هستیم؟» و «درآمدی بر انقلاب اسلامی» از پرفروش‌ترین و برجسته‌ترین کتاب‌های سیاست معاصر ایران هستند.
زیباکلام به خاطر مناظره های پرشور و جسورانه اش با تندروها که در آن علنا خط دولت را در بسیاری از موضوعات حساس به چالش می کشد، به چهره ای آشنا در ایران تبدیل شده است.

کتاب آذری غریب

صادق زیباکلام
صادق زیبا کلام مفرد، استاد علوم سیاسی، نویسنده و از کارشناسان خبره ایرانی با گرایش اصلاح طلبی و نوآزادی خواهانه است. او دکترای علوم سیاسی از دانشگاه برادفورد دارد. او استاد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد بود. زیبا کلام هم اکنون استاد تمام دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است.