کتاب آشنایی با ویتگنشتاین

Wittgenstein in 90 minutes
آشنایی با فیلسوفان
کد کتاب : 4490
مترجم :
شابک : 9789643054687
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 72
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب آشنایی با ویتگنشتاین اثر پل استراترن

در کتاب آشنایی با ویتگنشتاین پل استراترن گزارشی مختصر و تخصصی از زندگی و عقاید ویتگنشتاین ارائه می‌کند و تأثیر آن‌ها را بر تلاش انسان برای درک وجودش در جهان توضیح می‌دهد. این کتاب همچنین شامل منتخبی از آثار ویتگنشتاین است. فهرست مختصری از خواندن پیشنهادی برای کسانی که می‌خواهند ادامه دهند. و گاهشماری هایی که ویتگنشتاین را در عصر خودش و در طرح وسیع تر فلسفه قرار می دهد.

لودویگ یوزف یوهان ویتگنشتاین فیلسوف نامدار اتریشی قرن بیستم بود که باب‌های زیادی را در فلسفهٔ ریاضی، فلسفهٔ زبان، و فلسفهٔ ذهن گشود. از سال ۱۹۲۹ تا ۱۹۴۷، ویتگنشتاین در دانشگاه کمبریج تدریس کرد.
ویتگنشتاین برجسته‌ترین دانشجوی برتراند راسل است و راسل او را جانشین خود می‌دانست و از او به همراه راسل و گوتلوب فرگه و جرج ادوارد مور به عنوان پایه‌گذاران فلسفه تحلیلی یاد می‌شود.

ویتگنشتاین تنها فیلسوفی است که تمامی آرا و آثار وی بر محور زبان استوار است. او معتقد است که تمام فلسفه نقادی زبان است. در هر دو دوره مقصد و غرض وی فهم ساختار و حدود زبان است وی در دوره نخست معتقد است که ساختار واقعیت، ساختار زبان را تعیین می‌کند و زبان نمی‌تواند جهان و واقعیت را برتاباند. این نظریه آن چنان ژرف صورت‌بندی و معماری شده بود که برتراند راسل را نیز به وجد آورده بود. ویتگنشتاین در مرحله دوم تأمل فلسفی خود، از رهیافت نخست انتقاد و آن را طرد می‌کند و در عوض هر گونه نظریه پردازی را نامربوط به فلسفه دانسته و معنا را در کاربرد زبان جستجو می کند که این کاربرد نیز تحت تاثیر توصیفی است که او تحت عنوان صورت زندگی از آن یاد می کند.

کتاب آشنایی با ویتگنشتاین

پل استراترن
پل استراترن (زاده 1940) نویسنده و شخصیت دانشگاهی انگلیسی است. وی در لندن متولد شد و در کالج ترینیتی، دوبلین تحصیل کرد و پس از آن برای دو سال در نیروی دریایی خدمت کرد. وی سپس برای زندگی به یک جزیره یونانی رفت. در سال 1966 او به هند و هیمالیا سفر کرد. رمان "یک فصل در آبیزسینیا" او، در سال 1972 جایزه سامرست مگام را گرفت.علاوه بر پنج رمان، وی همچنین کتابهای بیشماری در زمینه علم، فلسفه، تاریخ، ادبیات، پزشکی و اقتصاد به نگارش درآورده است.
نکوداشت های کتاب آشنایی با ویتگنشتاین
Witty, illuminating, and blessedly concise.
شوخ، روشنگر،و مختصر.
Street Journal

Each of these little books is witty and dramatic and creates a sense of time, place, and character...I cannot think of a better way to introduce oneself and one's friends to Western civilization.
هر کدام از این کتاب های کوچک شوخ و دراماتیک هستند و حس زمان، مکان و شخصیت را ایجاد می کنند... نمی توانم به راهی بهتر از این کتاب برای آشنایی خود و دوستانم با تمدن غرب بیاندیشم
Boston Globe Boston Globe

قسمت هایی از کتاب آشنایی با ویتگنشتاین (لذت متن)