کتاب نظریه ای در باب دین و شادی

A Theory of Religion and Happiness
کد کتاب : 44923
شابک : 978-6008405344
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 247
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب نظریه ای در باب دین و شادی اثر حسن محدثی گیلوایی

کتاب "نظریه ای در باب دین و شادی" به موضوع جذابی در دین می پردازد که می تواند بسیار خواندنی باشد. نویسنده این کتاب یعنی حسن محدثی گیلوایی سعی داشته است مضامین دینی را با نظریات شادی پیوند دهد و بررسی کند که چگونه می توان دین و شادی را در کنار همدیگر قرار داد که هر کدام دیگری را تشدید کند. این موضوعی بسیار جالب است که برای پژوهشگران حوزه دین شناسی و همچنین تمانی علاقه مندان حاوی نکات تازه و آموزنده است. این کتاب نشان می دهد که چگونه در ایران نوع خاصی از تفکر و فرهنگ دینی از دو طریق درونی و بیرونی به مهار شادی پرداخته است. این اثر به نقد فرهنگی پرداخته است که به نام قرائتی از دین، شادی را از میان مردم برده است. و غم بر جان مردم می ریزد و دین را ضد انسانی معرفی می کند و...
حسن محدثی گیلوایی (زاده ۱۳۴۵ در رشت) جامعه‌شناس ایرانی، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است. وی دو سال مدیر گروه جامعه‌شناسی دین انجمن جامعه‌شناسی ایران بوده است. پژوهش‌های او عمدتا در حوزه جامعه‌شناسی دین و جامعه‌شناسی معرفت است. همچنین محدثی بخشی از کارهای خودش را به بازخوانی تفکر شریعتی اختصاص داده است زیرا شریعتی را یک نظریه‌پرداز اجتماعی می‌داند که برای جامعه راهگشا است.

کتاب نظریه ای در باب دین و شادی

حسن محدثی گیلوایی
حسن محدثی گیلوایی (متولد ۱۳۴۵ در رشت) جامعه‌شناس ایرانی، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.وی به مدت دو سال مدیر گروه جامعه‌شناسی دین انجمن جامعه‌شناسی ایران بوده است. پژوهش‌های او عمدتاً در حوزه جامعه‌شناسی دین و جامعه‌شناسی معرفت است.
دسته بندی های کتاب نظریه ای در باب دین و شادی