کتاب هنر درمانی بالینی

Clinical Art Therapy
کد کتاب : 44942
مترجم :
شابک : 978-6005070002
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 464
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1987
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب هنر درمانی بالینی اثر هلن لاندگارتن

سالهاست که ادبیات روانپزشکی در رابطه با درگیر ساختن بیمار با هنر نظراتی ارائه داده است. از جمله فوایدی که این ادبیات در رابطه با هنر ذکر نموده برون ریزی هیجانی وآلایش و خلاقیت می باشد. با توجه به اینکه کاربرد هنر در درمان نسبتا جدید است، این کتاب می تواند به عنوان مرجعی برای کسانی که در هنر درمانی کار میکنند بکار رود. تاریخچه های موردی که در این کتاب آورده شده را می توان برای اشخاص در سنین مختلف، خانواده ها و یا حتی در درمانهای گروهی بکار برد. در موارد بسیاری نیز برای تشخیص بیماریها بکار گرفته شده است که در همه موارد اطلاعات هویتی بیماران تغییر یافته است. در این کتاب بر چرایی و چگونگی موضوعات خاص و ابزار هنری بکار گرفته شده تأکید خاصی شده است. جنبه های درمان روانی که در هنر درمانی بالینی منحصر به فرد میباشد با در نظر گرفتن سه عنصر اساسی زیر در نظر گرفته شده است: فرایند، محتوی و اثر هنری. نکته اساسی در این کتاب، کار هنری است که به عنوان یک عنصر اصلی جهت تغییر و همچنین رشد دائمی در فرد می باشد.
در این کتاب همچنین مواردی که مربوط به هنر درمانی با خانواده های تک والدی و خانواده هایی که در آنها سالمندانی وجود داشتند نیز آورده شده است.
نکته اصلی و اساسی کتاب سادگی و جزئیات مربوط به تاریخچه های موردی میباشد. همچنین خلاصه نظام یافته ای که جهت کاربرد هنر درمانی بالینی در انواع موقعیت های سنی ارائه گشته است. تجربه نویسنده می تواند به عنوان مدلی برای دانشجویان و هنر درمانگران متخصص قرار گیرد. این کتاب میتواند به خوبی هدف هنر درمانگران را به عنوان منبعی بسیار مفید برآورده سازد. این کتاب برای کسانی که میخواهند از هنر به طور جدی برای فرایند درمانی استفاده کننده بسیار کاربردی است.

کتاب هنر درمانی بالینی

هلن لاندگارتن
هلن ل اندگارتن(Helen Landgarten) (4 مارس 1921 - 23 فوریه 2011) روان درمانگر آمریکایی بود. در کنار ادیت کرامر و جودیت آ. روبین، وی یکی از پیشگامان برجسته هنر درمانی بود.