کتاب 100 پرسش و پاسخ درباره نقص توجه/بیش فعالی بزرگسالی

100 Questions & Answers about Adult Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder
کد کتاب : 44964
مترجم :
اسما عاقبتی
شابک : 978-6005510980
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب 100 پرسش و پاسخ درباره نقص توجه/بیش فعالی بزرگسالی اثر آوا تی آلبرشت

کتاب آموزشی "100 پرسش و پاسخ درباره اختلال نقص توجه - بیش فعالی (ADHD) کودکان و نوجوانان" نوشته‌ی "راس دی ناس" و "فیرن لیونتال" است که به سوالات مختلفی که والدین ممکن است درباره این اختلال داشته باشند، پاسخ می‌دهد. کتاب اطلاعات فنی ضروری درباره این اختلال را در قالب 100 پرسش و پاسخ جامع ارائه می‌دهد.

این اثر به صورت جامع و کامل به اختلال نقص توجه - بیش فعالی در کودکان و نوجوانان می‌پردازد. مولفان با ارائه توضیحات دقیق و علمی، تمام سوالات والدین را پوشش داده‌اند. این کتاب به سوالاتی مانند اینکه اختلال نقص توجه چیست، چه پیامدهایی دارد و چگونه باید آن را درمان کرد، پاسخ می‌دهد.

نویسندگان این کتاب، دکتر راس دی ناس، یک نورولوژیست اطفال است که ارزیابی‌های نورولوژیکی انجام می‌دهد و در صورت لزوم، درمان‌های دارویی را پیشنهاد می‌دهد. همچنین، فیرن لیونتال نیز یک نوروسایکولوژیست اطفال است که ارزیابی‌های گوناگونی انجام می‌دهد و نقاط قوت و ضعف کودکان را به همراه جستجوی شرایط دیگر مرتبط با اختلال ADHD و ADD شناسایی می‌کند.

این کتاب به عنوان یک منبع قابل اعتماد برای والدین کنجکاو و نیازمند پاسخ‌های دقیق و مطمئن درباره اختلال نقص توجه - بیش فعالی کودکان و نوجوانان شناخته می‌شود. والدین می‌توانند به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را از این کتاب بدست آورند و به راحتی با مسائل مرتبط با اختلال ADHD و ADD کنار بیایند. این کتاب با ترکیب دانش اساسی و اطلاعات جامع، والدین را در پیشبرد مسیر درمانی، تحصیلی و اجتماعی کودکان خود که دچار مشکلات رفتاری و توجهی هستند، یاری می‌رساند.

کتاب 100 پرسش و پاسخ درباره نقص توجه/بیش فعالی بزرگسالی

آوا تی آلبرشت
آوا تی آلبرشت استادیار بالینی روانشناسی کودک و نوجوان، دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک و بیمارستان Belvvue، شهر نیویورک، رئیس خدمات، بخش بستری نوجوانان، بیمارستان سیلور هیل، نیوکنان ، کنتیکت می باشد.
دسته بندی های کتاب 100 پرسش و پاسخ درباره نقص توجه/بیش فعالی بزرگسالی
قسمت هایی از کتاب 100 پرسش و پاسخ درباره نقص توجه/بیش فعالی بزرگسالی (لذت متن)
جدیدترین مطالعه، تماشای تلویزیون بیش از 1000 کودک را مورد ارزیابی قرار داد. از والدین در مورد عادت های تماشای تلویزیون کودکان شان در یک و سه سالگی آن ها سوال شد. آن ها به رفتارهای کودکان خود در هفت سالگی آن ها بر روی مقیاسی که برای تشخیص ADHD استفاده می شد، رتبه دادند. حدود 10 درصد افراد، ملاک های تشخیصی ADHD را دارا بودند، تقریبا همان فراوانی افراد دارای ADHD در کودکان هفت ساله یافت شد. اما در 37 درصد کودکان یک ساله که روزانه یک الی دو ساعت تلویزیون تماشا می کردند، 10 الی 20 درصد خطر مشکل توجه افزایش یافته بود و در 14 درصد آن هایی که روزانه 3 الی 4 ساعت تلویزیون تماشا می کردند، خطر مشکل توجه در مقایسه با افرادی که تلویزیون تماشا نمی کردند، 30 الی 40 درصد افزایش یافته بود. در میان افراد سه ساله، فقط 7 درصد به تلویزیون نگاه نمی کردند، 44 درصد روزانه یک الی دو ساعت تلویزیون نگاه می کردند، 27 درصد روزانه سه الی چهار ساعت تماشا می کردند، تقریبا 11 درصد روزی 5 الی 6 ساعت تماشا می کردند، و تقریبا 10 درصد افراد، روزانه بیشتر از هفت ساعت تلویزیون تماشا می کرند.