کتاب تحلیل داده های زبان شناسی

Analyzing Linguistic Data
(مقدمه ای کاربردی بر آمار با استفاده از نرم افزار R)
کد کتاب : 45092
مترجم : فرزانه صفوی منش
شابک : 978-6226649292
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 390
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تحلیل داده های زبان شناسی اثر آر اچ باین

اگر شما یک پژوهشگر در هر حوزه ای باشید، برای کارهای پژوهشی خود نیاز به تحلیل آماری داده ها دارید. مطالعات و پژوهش های زبانی هم از این قاعده مستثنی نیستند. پژوهش های زبانی بر پایه ی حجم زیادی از داده ها در حوزه های گوناگونی همچون عصب شناسی زبان، روان شناسی زبان، زبان شناسی پیکره ای، زبان شناسی همگانی (بررسی های صرفی، نحوی و آواشناسی)، زبان شناسی رایانشی و جامعه شناسی زبان، انجام می گیرند. اما از آن جایی که در بسیاری از این پژوهش ها بیش از دو متغیر مستقل و وابسته وجود دارند، بررسی اثرات این متغیرها و ارتباط های بین آن ها بدون بهره گیری از روش ها و تحلیل های آماری پیشرفته میسر نیست. از سویی دیگر، هر حوزه ی خاص پژوهشی علاوه بر پیروی از اصول کلی پردازش های آماری، روش های آماری مشخصه های خاص خود را نیز دارند.
بر این اساس، برای دانشجویان هر حوزه ی مطالعاتی یادگیری اصول آماری براساس داده های همان حوزه ی مطالعاتی بسیار ملموس تر و موثرتر خواهد بود. آر.اچ. باین در کتاب تحلیل داده های زبان شناسی، مقدمه ای کاربردی بر آمار با استفاده از نرم افزار R نوشته است که به تمام پژوهشگران و علاقه مندان کمک می کند تا مطالعاتی دقیق تر داشته باشند.

کتاب تحلیل داده های زبان شناسی

آر اچ باین
دکتر هرالد باین فعالیت زبانشناسی خود را در دانشگاه آزاد آمستردام آغاز کرد و لیسانس، فوق لیسانس و دکترای زبانشناسی عمومی دریافت کرد. وی پیش از آنکه به عضویت هیئت علمی دانشگاه آلبرتا، ادمونتون و سپس دانشگاه ابرهارد کارلز، توبینگن به عنوان استاد زبانشناسی کمی در آید، به مدت هشت سال به عضویت کادر علمی موسسه معتبر روانشناسی زبان در آمد. کارهای او به گفتار انسان، هم نحوه تولید آن و هم نحوه پردازش آن توسط مغز و ماشین آلات متمرکز است.