کتاب تاریخ های تئاتر

Theatre Histories: An Introduction
کد کتاب : 45113
مترجم :
شابک : 978-6005193763
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 797
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ های تئاتر اثر فیلیپ ب زاریلی

این نسخه سوم کاملا بازبینی و به‌روزرسانی شده ی کتاب تاریخ‌های تئاتر نوآورانه و بسیار تحسین‌شده است. این کتاب مروری انتقادی از تئاتر و درام جهانی را ارائه می‌دهد، که مجموعه‌ای از فرهنگ‌ها و دوره‌های جهانی را در بر می‌گیرد. این کتاب با گرد هم آوردن گروهی از محققان از طیف متنوعی از زمینه ها برای افزودن دیدگاه های تازه به تاریخ تئاتر جهانی، نظریه های تاریخ نگاری را با مطالعات موردی و روش ها و رویکردهای تفسیری مختلف نشان می دهد.
-ویژگی‌های جدید و به‌روزرسانی‌های کلیدی این نسخه سوم عبارتند از:
-فصل اختصاصی در تاریخ نگاری
-مطالعات موردی جدید، به روز
-جدول زمانی تاریخی، فرهنگی و سیاسی بهبود یافته و بازسازی شده، به دانشجویان کمک می کند تا هر فصل را در بافت تاریخی بخش قرار دهند.
-راهنمای تلفظ در متن برای کمک به خواننده در دسترسی و درونی کردن اصطلاحات ناآشنا.
تفاوت این تاریخ تئاتر با تاریخ تئاترهای شبیه آن شاید بیش از هر چیز در خود آگاهی نظری و جانب داری سیاسی نهفته در آن باشد «خودآگاهی نظری روشن» و «جانب داری سیاسی آشکار» نه به عنوان دو رشته ی مجزا که گهگاه در لابه لای اثر خودنمایی می کنند، بلکه به عنوان کلافی محکم که تار و پود کل کتاب در مقام یک بافته با آن تنیده شده است. خود عنوان کتاب و نحوهی تدوین آن حکایت از یک برنامهی منسجم نظری۔ سیاسی دارد، برنامه ای که بر طبق آن نه فقط تنها یک تاریخ تئاتر رسمی و معتبر وجود ندارد، بلکه آنچه از آن به «تاریخ های تئاتر تعبیر شده اصلا هنوز نوشته نشده است و این تاریخ ها می باید به تدریج با مشارکت و همکاری همه ی کسانی که در گوشه و کنار جهان، با هویتها و علایق مختلف، سرگرم کار تئاتر هستند نوشته شود.

کتاب تاریخ های تئاتر

فیلیپ ب زاریلی
فیلیپ ب. زاریلی از سال 1980 مدیر برنامه تئاتر آسیایی / تجربی در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون بوده است. وی همچنین استاد گروه تئاتر و نمایش است.فیلیپ زاریلی در سطح بین المللی به دلیل آموزش بازیگران در روند روانی از طریق هنرهای رزمی / مراقبه آسیایی و به عنوان کارگردان / مجری شناخته شده است. او یک استودیوی خصوصی (Tyn-y-parc CVN Kalari / Studio) در ولز را اداره می کند و کارگاه های آموزشی را در سراسر جهان - از جمله کارگاه های آموزشی یا اقامتگاه های طولانی مدت در بسیاری از موسسات از جمله موسسه Grotowski...