کتاب مهارت شنیداری

Tips for Teaching Listening
(رهنمودهایی برای تدریس مهارت شنیداری با رویکردی عملی)
کد کتاب : 45230
مترجم :

شابک : 978-6007030523
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 156
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مهارت شنیداری اثر جک سی ریچاردز

کتاب رهنمودهایی برای تدریس مهارت شنیداری با رویکردی عملی نوشته جک سی ریچاردز و آنه برنز، درصدد است که برای معلمان و مربیان نمایی منسجم و کامل از ماهیت مهارت شنیداری در زبان دوم فراهم کند و کاربردهای عملی پژوهش های انجام شده در این حوزه را بررسی کند.
نیاز روز افزون به اطلاعات و منابع آموزشی مهارت های شنیداری زبان دوم و نیز پیدایش رویکردهای جدید به ماهیت این مهارت که ریشه در پژوهش های رشته ی زبانشناسی کاربردی دارند، بر اهمیت کتاب رهنمودهایی برای تدریس مهارت شنیداری با رویکردی عملی (Tips for teaching listening: a practical approach) می افزاید.
در دیدگاه های سنتی، مهارت شنیداری عمدتا نوعی تسلط به مهارت های مجزا، همانند تشخیص اشکال کوتاه یافته ی کلمات و عناصر انسجام متنی قلمداد می شد، و باور براین بود که این مهارت ها باید در رأس توجه آموزش کلاسی قرار گیرند. اما رویکردهای اخیر آموزش مهارت شنیداری مبتنی بر رشته ی روانشناسی شناختی هستند و بر مفاهیم پردازش جز به کل و کل به جز و نقش طرح واره ها و دانش قبلی در درک مطلب تأکید فراوانی دارند.

کتاب مهارت شنیداری

جک سی ریچاردز
پروفسور جک سی ریچاردز(متولد: 28 آوریل 1943)یک مرجع معتبر بین المللی در زمینه تحصیل انگلیسی، آموزش معلمان و طراحی مواد است. وی که یک مدرس و مشاور مشهور است، در دانشگاه های ایالات متحده، چین ، سنگاپور، نیوزیلند، کانادا، اندونزی و برزیل تدریس کرده است.