کتاب بازاریابی عصبی

Neurological marketing
(23 ترفند جدید برای افزایش فروش با شناخت عملکرد مغز)
کد کتاب : 45446
شابک : 978-6002741653
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب بازاریابی عصبی اثر ژان بقوسیان

بازاریابی عصبی یک حوزه ارتباطی بازاریابی تجاری است که عصب روانشناسی را برای تحقیقات بازار، مطالعه پاسخ‌های حسی-حرکتی، شناختی و عاطفی مصرف‌کنندگان به محرک‌های بازاریابی به کار می‌گیرد. مزایای بالقوه برای بازاریابان شامل کمپین‌ها و استراتژی‌های بازاریابی کارآمدتر و موثرتر، شکست‌های کمتر محصول و کمپین، و در نهایت دستکاری نیازها و خواسته‌های واقعی افراد برای مطابقت با نیازها و خواسته‌های علایق بازاریابی است.
برخی شرکت‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که جاه‌طلبی‌های بزرگی برای پیش‌بینی رفتار مصرف‌کننده دارند، در آزمایشگاه‌ها، پرسنل علمی یا مشارکت با دانشگاه‌های خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند. بازاریابی عصبی هنوز یک رویکرد گران است. به تجهیزات و فناوری پیشرفته مانند تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI)، ضبط حرکت برای ردیابی چشم، و الکتروانسفالوگرام نیاز دارد. با توجه به میزان آموخته های جدید از علوم اعصاب و تحقیقات بازاریابی، بازاریابان بدون نیاز به شرکت در تست های گران قیمت، شروع به استفاده از بهترین شیوه های بازاریابی عصبی کرده اند.

پروفسور بازاریابی جرالد زالتمن، تکنیک استخراج استعاره زالتمن (ZMET) را در دهه 1990 برای فروش تبلیغات به ثبت رساند. ZMET ضمیر ناخودآگاه انسان را با مجموعه‌هایی از تصاویر انتخاب شده خاص که باعث واکنش عاطفی مثبت می‌شوند و تصاویر پنهان را فعال می‌کنند، بررسی کرد، استعاره‌هایی که خرید را تحریک می‌کنند. کلاژهای گرافیکی بر اساس تصاویر شناسایی شده ساخته شدند که اساس تبلیغات تجاری است. ZMET به سرعت در میان صدها شرکت بزرگ-مشتری از جمله کوکاکولا، جنرال موتورز، نستله و پروکتر اند گمبل محبوبیت پیدا کرد. زالتمن و همکارانش توسط آن سازمان‌ها برای بررسی اسکن‌های مغزی و مشاهده فعالیت عصبی مصرف‌کنندگان استخدام شدند.

کتاب بازاریابی عصبی

ژان بقوسیان
ژان بقوسيان متولد 1355 تهران است. وی دانش‌آموخته رشته الكترونيك تا مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه خواجه نصير است و به دليل علاقه‌ به مباحث مديريتی و بازاريابي، مدرك MBA را نيز از يك مؤسسه خارجي دريافت و يك‌سال نيز به صورت آنلاين در همان مؤسسه تدريس كرده است. پيش از تأسيس شركت و سايت «مدير سبز»، تجربيات موفقي را در حوزه فروش و بازاريابي كالا‌هاي الكترونيك به دست آورد، اما به دلايلي مجبور شد آن کار‌ را رها كند. با تأسيس مجموعه مدير سبز، تمام وقت و انرژي خود ر...
قسمت هایی از کتاب بازاریابی عصبی (لذت متن)
۱. مغز قدیم با احساسات ترغیب می شود! ۲. معیار تصمیمات مغز قدیم افزایش سود و کاهش زیان است! ۳. مغز قدیم با تصاویر ارتباط برقرار می کند! ۴. مغز قدیم تحت تاثیر آغاز و پایان است. ۵. فقط موارد ملموس درک می شوند. ۶. مغز قدیم تضاد را درک می کند.