کتاب فرهنگ شادی

The Happiness Culture
کد کتاب : 45538
شابک : 978-6002003294
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب فرهنگ شادی اثر یونس نابدل

امروزه اغلب جوامع بشری تمایل به شاد زیستن دارند، نکته ای که در چند دهه اخیر در جامعه ما بیشتر و بیشتر مورد غفلت قرار گرفته است و بیم آن می رود که شادی کردن و زندگی شاد به یک تابو تبدیل شود.
کتاب حاضر با نگرشی علمی و مستند، اهمیت شاد زیستن در طول عمر و کاستن از بیماری ها را مورد کنکاش قرار داده، و به نقش عوامل زمینه ساز در شاد زیستن می پردازد. در کتاب نشان داده شده که در جوامعی که آزادی بیان وجود دارد، با اقلیت ها مدارا می شود، تکثرگرائی بجای تک صدائی حاکم است، اقتصاد شکوفا وجود دارد، مردم شادتر زندگی می کنند و رضایت از زندگی وجود دارد. همچنین این کتاب مفهوم واقعی رضایت از زندگی را می کاود و نشان می دهد که رضایت از زندگی با خوش باشی و لذت های آنی گذرا بسیار متفاوت است. در این کتاب نیز نشان داده ام که ملت ما در گذشته با جشن ها و مرلسم گوناگون به استقبال شادی می رفته است و بالاخره به عوامل و اجزاء موثر در ایجاد شادی در جوامع امروزی، نقش ورزش و مسابقات جهانی، هنر (موسیقی، سینما) رسانه های مکتوب و مجازی پرداخته شده است.

کتاب فرهنگ شادی

یونس نابدل
اینجانب دکتر یونس نابدل متولد سال 1325، استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تبریز و متخصص روانپزشکی هستم. همچنین دارای بورد تخصصی اعصاب و روان می باشم (۱۳۷۴). مدت زمان طولانی را با سازمان بهزیستی همکاری کردم و فعالیت های پژوهشی زیادی را در زمینه ی کودکان کم توان ذهنی انجام دادم. علاوه بر این تعداد کثیری از مقاله های خود را در مجله های علمی_پژوهشی منتشر کرده ام. از تألیفات خود نیز می توانم به نگارش کتاب هایی مورد استفاده برای عموم و نیز متخصصان اشاره کنم.