کتاب روانشناسی در 30 ثانیه

30-Second Psychology
۵۰ نظریه از تامل برانگیزترین نظریه های روان شناسی که هر کدام در کمتر از نیم دقیقه شرح داده شده است
کد کتاب : 89166
مترجم : آذر مقامی
شابک : 978-6004395144
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 155
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

30 ثانیه روانشناسی
30-Second Psychology
کد کتاب : 45747
مترجم :
شابک : 978-6002536150
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 268
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب 30 ثانیه روانشناسی اثر کریستین جارت

«30 ثانیه روانشناسی» نوشته‌ی کریستین جارت، کاوشی جذاب در دنیای شگفت‌انگیز روانشناسی است. این کتاب که در قالبی منحصربه‌فرد منتشر شده است، پنجاه نظریه‌ی روان‌شناختی کلیدی را ارائه می‌کند و درباره‌ی هر‌کدام، توضیح مختصری داده شده‌است که تنها 30 ثانیه زمان می‌برد. نویسنده با معرفی مفاهیم اساسی، مانند بحث طبیعت در مقابل پرورش و بررسی پیچیدگی‌های چگونگی اثرگذاری ژنتیک و عوامل محیطی به رفتار و رشد انسان شروع می‌کند. جارت به نظریه‌های روانکاوی، رفتارگرایی، انسان‌گرایی و روان‌شناسی شناختی نیز سرک می‌کشد و درک دقیقی از این چارچوب‌های تأثیرگذار در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. همچنین کتاب به سوگیری‌های شناختی و اکتشافی می‌پردازد و چگونگی تصمیم‌گیری افراد و پردازش اطلاعات را روشن می‌کند. جارت از طرح پیچیدگی‌های حافظه ابایی ندارد و نظریه‌هایی مانند «مدل چند‌فروشگاهی» و «سطوح پردازش» را معرفی می‌کند.
او چگونگی شکل‌گیری، ذخیره و بازیابی خاطرات را بررسی می‌کند و بینش‌هایی را در مورد مکانیسم‌های جذابی که زیربنای خاطرات ما هستند را ارائه می‌کند. این کتاب به روانشناسی اجتماعی نیز می‌پردازد و پیچیدگی‌های تعاملات انسانی و تأثیر تأثیرات اجتماعی را آشکار می‌کند. نویسنده با استفاده از مثال‌ها و قیاس‌های مرتبط برای درک بیشتر مفاهیم پیچیده، لمس خلاقانه و انسانی را در توضیحات خود گنجانده است. این رویکرد نه تنها مطالب را برای مخاطبان گسترده‌تر در دسترس قرار می‌دهد، بلکه لایه‌ای از تعامل را نیز اضافه می‌کند و تضمین می‌کند که خوانندگان می‌توانند با محتوا در سطح شخصی ارتباط برقرار کنند.
«30 ثانیه روانشناسی» نوشته‌ی کریستین جارت، کاوشی استادانه درباره‌ی روانشناسی است. این کتاب از طریق قالب منحصربه‌فرد، زبان جذاب و رویکرد خلاقانه‌اش، نظریه‌های پیچیده را رمزگشایی می‌کند و آن‌ها را هم برای تازه‌کارها و هم برای علاقه‌مندان باتجربه روان‌شناسی در دسترس قرار می‌دهد. ترکیبی از وضوح، خلاقیت و عمق جارت تضمین می‌کند که خوانندگان سفری روشنگرانه را از طریق چشم‌انداز متنوع و تفکر‌برانگیز روانشناسی آغاز می‌کنند.

کتاب 30 ثانیه روانشناسی