کتاب 100 گام منظم برای درمان نارساخوانی

100 Ideas for Supporting Pupil with Dyslexia
کد کتاب : 45779
شابک : 978-6008283393
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب 100 گام منظم برای درمان نارساخوانی اثر مصطفی تبریزی


هدف این کتاب پرداختن به نظریه ها نیست، بلکه ارائه مراحل عملی درمان و توانبخشی است که با اکثر نظریه های درمانی همسو باشد. معلمان و درمانگران می توانند بدون نیاز به اطلاعات زیاد و صرف وقت کم مراحل را اجرا کنند و در درمان سرساخونی موفق شوند. کتاب 100 گام منظم برای درمان نارساخوانی در ده فصل مختلف ارائه شده است که هم برای فعالیت های توانبخشی فردی و هم برای آموزش خواندن در مدارس ابتدایی بسیار مفید و موثر است.
در بخشی از کتاب آمده است:
" هجی کردن برای دانش آموزان نارساخوان، کار پیچیده ای است. آموزش قوانین هجی کردن و جنبه های متناسب زبان بسیار اهمیت دارد. از این طریق دانش آموزان می توانند از مهارت های ایست کردن و فکر کردن در مورد قوانین و مفاهیمی که در هجی کردن کلمات به کار می روند، استفاده نمایند. هم چنین می توانند از توانمندی های شناختی خود جهت بهترین انتخاب ممکن استفاده کنند. اگر به دانش آموزانی که صداکشی می کنند قوانین هجی کردن به طور واضح آموزش داده شود، فرصت های فراوانی برای تمرین به آن ها داده شده و خطاهای هجی کردن رایج برطرف می شود."

کتاب 100 گام منظم برای درمان نارساخوانی

مصطفی تبریزی
مصطفی تبریزی (متولد ۱۳۲۴ در بجنورد) متخصص روانشناسی و مشاوره می‌باشد.او استاد دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر مرکز مشاوره روزبه می‌باشد. همچنین وی اولین نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی پس از انقلاب اسلامی بوده است.
دسته بندی های کتاب 100 گام منظم برای درمان نارساخوانی
قسمت هایی از کتاب 100 گام منظم برای درمان نارساخوانی (لذت متن)
هجی کردن برای دانش آموزان نارساخوان، کار پیچیده ای است. آموزش قوانین هجی کردن و جنبه های متناسب زبان بسیار اهمیت دارد. از این طریق دانش آموزان می توانند از مهارت های ایست کردن و فکر کردن در مورد قوانین و مفاهیمی که در هجی کردن کلمات به کار می روند، استفاده نمایند. هم چنین می توانند از توانمندی های شناختی خود جهت بهترین انتخاب ممکن استفاده کنند. اگر به دانش آموزانی که صداکشی می کنند قوانین هجی کردن به طور واضح آموزش داده شود، فرصت های فراوانی برای تمرین به آن ها داده شده و خطاهای هجی کردن رایج برطرف می شود.