کتاب ارزیابی رشد و پرورش سال های سرنوشت ساز کودک

Growth assessment
از تولد تا 6 سالگی
کد کتاب : 45806
شابک : 978-6008283249
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب ارزیابی رشد و پرورش سال های سرنوشت ساز کودک اثر مصطفی تبریزی

در دنیای امروز، اجرای آزمون‌های هوشی و تعیین سطح هوش افراد امری بسیار رایج و متداول است. اما باید به یاد داشت که نمرات به دست آمده از این آزمون‌ها به تنهایی نمی‌توانند کلیت هوش ژنتیکی افراد را نمایش دهند. به عبارت دیگر، این نمرات نمایانگر تنها جنبه‌ای از هوش افراد هستند و ممکن است شرایط مورد نیاز برای تجسم کامل هوش ژنتیکی در کودکان فراهم نشده باشد.

بنابراین، ضروری است که والدین و مربیان به منظور تربیت کودکانی سالم و با توانمندی‌های چندگانه، به ارزیابی تمامی جنبه‌های مرتبط با رشد کودکان خود پرداخته و محیط‌های مناسبی را برای توسعه همه‌جانبه آنها فراهم نمایند. کتاب حاضر به طور دقیق و کاملی به تجزیه و تحلیل رشد کودکان از زمان تولد تا شش سالگی می‌پردازد. این منبع مفید برای والدین و مربیان به عنوان یک راهنمای جامع طراحی شده است تا با تطبیق پیشرفت کودک در زمینه‌های مختلف از جمله ذهنی، حرکتی، زبانی و غیره با سن متعارف کودک، بتوانند با دانش بهتری نسبت به نیازهای رشدی کودکان عمل کنند و محیط مناسبی برای تحقق توانمندی‌هایشان فراهم آورند. این راهنما به والدین و مربیان ابزارها و مشخصات مرتبط با توسعه کودکان را ارائه می‌دهد تا آنها بتوانند بهترین پشتیبانی را به فرزندان خود ارائه دهند و...

کتاب ارزیابی رشد و پرورش سال های سرنوشت ساز کودک

مصطفی تبریزی
مصطفی تبریزی (متولد ۱۳۲۴ در بجنورد) متخصص روانشناسی و مشاوره می‌باشد.او استاد دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر مرکز مشاوره روزبه می‌باشد. همچنین وی اولین نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی پس از انقلاب اسلامی بوده است.
دسته بندی های کتاب ارزیابی رشد و پرورش سال های سرنوشت ساز کودک