کتاب زیباترین داستان های هزار و یک شب ۱

Best of Thousand and One Nights 1
شاهزاده ی سنگی و چند داستان دیگر
کد کتاب : 4619
شابک : 9786008869771
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب زیباترین داستان های هزار و یک شب ۱ اثر سیامک گلشیری

زیباترین داستان های هزار و یک شب نوشته ی سیامک گلشیری گزیده و بازنویسی تعدادی از داستان های هزار و یکشب برای نوجوانان است که به اعتقاد نگارنده از زیباترین داستان های هزار و یک شب اند. داستان هایی از زبان شهرزاد قصه گو برای شهریاری که قاتل دختران است امh شهرزاد چنان او فریفته ی داستان های خود می کند که در آخر و بعد از گذر هزار و یک شب از کشتن دختران صرف نظر می کند. عناوین داستان ها عبارتند از شهریار و برادرش شاه زمان،شاه یونان و طبیب یونان،داستان صیاد،غلام دروغ گو، ابراهیم بن مهدی و مأمون، محمد جواهرفروش و دختر یحیی برمکی، جوان کریم، عشق به خرس و نعمت و نعم. کتاب با تصویرگری های جذابی بر اساس کتابی فرانسوی همراه است. تفاوت میان نسخه ی اصلی و بازنویسی شده علاوه بر زبان امروزین، پرداخت همه ی صحنه هاست که باعث امروزی و مدرن تر شدن اثر گشته است. اگر به دلیل سخت خوان بودن نسخه اصلی هزار و یک شب تاکنون موفق به مطالعه داستان های آن نشده اید خواندن این اثر می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد.

کتاب زیباترین داستان های هزار و یک شب ۱

سیامک گلشیری
سیامک گلشیری (زاده 27 مرداد، 1347) نویسنده و مترجم معاصر ایرانی است. او پسر احمد گلشیری و برادرزاده هوشنگ گلشیری از دیگر مترجمان و نویسندگان ایرانی است.سیامک گلشیری در یک خانوادهٔ فرهنگی در اصفهان متولد شد. دوران کودکی را در اصفهان سپری کرد و سپس در شش سالگی به همراه خانواده، به سبب تغییر شغل پدر، به تهران مهاجرت کرد. بعد از انقلاب، در ۱۳۵۹، بار دیگر به اصفهان بازگشت. در اواخر دوران دبیرستان به فعالیت های نمایشی روی آورد و چندین نمایشنامه را روی صحنه برد. با پایان این دوران تحصیلی، این فعالیت...
نکوداشت های کتاب زیباترین داستان های هزار و یک شب ۱
Montesquieu, Voltaire, Addison, Johnson and Goethe were among the 18th-century writers whose work was heavily influenced by the Nights. The Nights had a crucial role in shaping the origins and evolution not just of fantasy literature, but also of the realistic novel.
مونتسکیو ، ولتر ، آدیسون ، جانسون و گوته از جمله نویسندگان قرن 18 بودند که اثرشان به شدت تحت تأثیر این کتاب قرار گرفت. این کتاب نقش اساسی در شکل دادن به خاستگاه ها و تکامل نه تنها ادبیات فانتزی ، بلکه رمان واقع گرایانه نیز داشت.
the guardian

قسمت هایی از کتاب زیباترین داستان های هزار و یک شب ۱ (لذت متن)
700 سال اولی که در این خمره بودم، با خودم عهد کردم هر کس مرا آزاد کند، او را از مال دنیا بی نیاز کنم، اما هیچ کس مرا آزاد نکرد. در 700 سال دوم با خودم گفتم که هر کس مرا از این خمره بیرون بیاورد، او را صاحب تمام گنج های زمین می کنم. اما باز این اتفاق نیفتاد. در طول 400 سال بعد مدام به خودم می گفتم حالا دیگر هر کس مرا از اینجا رها کند، او را به هر شیوه ای که خودش تعیین کند، می کشم و قرعه به نام تو افتاد. بلند بلند خندید. گفت: حالا دیگر آماده ی مرگ شو.