کتاب جستاری درباره یک نماد هخامنشی

An Achaemenid symbol
(فروهر، اهورامزدا یا خورنه؟)
کد کتاب : 46201
شابک : 978-9647768788
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 117
سال انتشار شمسی : 1391
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب جستاری درباره یک نماد هخامنشی اثر علیرضا شاپور شهبازی

علیرضا شاپور شهبازی باستان شناس برجسته ایرانی، ایران شناس و متخصص جهان در باستان شناسی هخامنشی بود. شهبازی مدرک لیسانس و فوق لیسانس باستان شناسی شرق آسیا را از SOAS گرفت. شهبازی دارای مدرک دکترای باستان شناسی هخامنشی از دانشگاه لندن بود. علیرضا شاپور شهبازی مدرس باستان شناسی و ایران شناسی هخامنشی در دانشگاه هاروارد بود. او همچنین استاد تمام باستان شناسی دانشگاه شیراز بود و در تخت جمشید موسسه تحقیقات هخامنشیان را در سال 1974 تأسیس کرد. پس از انقلاب اسلامی به آمریکا رفت و ابتدا در دانشگاه کلمبیا تدریس کرد و سپس استاد تمام تاریخ در دانشگاه اورگان شرقی شد.

شهبازی در حالی که در کلمبیا مشغول به کار بود، با تشکیل دایره المعارف ایرانیکا مشارکت کرد. شهبازی، که تا سال 2003 نیز به عنوان دستیار مدعو خدمت می کرد، همچنین 76 مقاله با موضوعات مختلف در مورد دوره های هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان ایران نوشت.

شهبازی کتاب‌ها و مقالات کلاسیک متعددی در باستان‌شناسی (هخامنشی، ساسانی و اسلامی) به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و فارسی نوشت. او در 15 ژوئیه 2006 پس از مبارزه طولانی با سرطان درگذشت.

کتاب جستاری درباره یک نماد هخامنشی

علیرضا شاپور شهبازی
باستان‌شناس، تاریخ‌نگار، نویسنده و متخصص در باستان‌شناسی دوران ایران هخامنشی و استاد دانشگاه‌های شیراز، تهران، هاروارد، کلمبیا، گوتینگن و اورگن شرقی و بنیانگذار بنداد تحقیقات هخامنشی در سال ۱۳۵۲ بود. شهبازی یکی از مهمترین پژوهشگران مطالعات ایران باستان بود که در سطح بین‌المللی، اعتبار و شهرت فراوانی داشت. شهبازی در سوم شهریور ۱۳۲۱ در شیراز متولد شد و تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم در همان شهر ادامه داد و برای ادامهٔ تحصیل در رشتهٔ تاریخ، به دانشگاه لندن رفت. او علاوه بر زب...
دسته بندی های کتاب جستاری درباره یک نماد هخامنشی