کتاب خانواده درمانی

Family Therapy
کد کتاب : 46246
مترجم :
شابک : 978-9643178857
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 868
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

خانواده درمانی
Family Therapy
کد کتاب : 134899
مترجم :
شابک : 978-6225863811
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 896
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خانواده درمانی اثر هربرت گلدنبرگ

کتاب « خانواده درمانی» نوشته « هربرت گلدنبرگ»توسط انتشارات رسا منتشر شده است.
این متن جذاب و تمرین محور منبع کامل شما برای تسلط بر بسیاری از جنبه های خانواده درمانی است. در این نسخه نهم، نویسندگان دیدگاه‌ها، دیدگاه‌ها، ارزش‌ها، تکنیک‌های مداخله و اهداف خانواده درمانی را بررسی و توضیح می‌دهند - با محتوای تمرین‌محور برای کمک به شما برای تبدیل شدن به یک خانواده درمانگر همدل و موثر. جنبه‌های کلیدی خانواده‌درمانی، مانند تنوع خانواده، تحقیقات عملی مبتنی بر شواهد، تمرین‌های «تفکر مثل یک پزشک»، مطالعات موردی، یادداشت‌های بالینی، و برخوردهای درمانی را برجسته می‌کنند. مثال‌ها خانواده‌درمانگران بسیاری از حرفه‌ها، از جمله مددکاری اجتماعی، MFT، روان‌شناسی و مشاوره را نشان می‌دهند. همچنین مطالب به‌روزی خواهید یافت که نشان‌دهنده جدیدترین تفکر در مورد موضوعات و موضوعات اصلی، از جمله توجه بیشتر به خانواده‌های LGBTQ و اشکال جایگزین زندگی خانوادگی و ملاحظات جنسیتی، فرهنگی و قومیتی است.

کتاب خانواده درمانی

هربرت گلدنبرگ
هربرت گلدنبرگ استاد برجسته روانشناسی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، لس آنجلس بود، و در آنجا کلاس های خانواده درمانی را توسعه داد و تدریس کرد. او به همراه آیرن گلدنبرگ جایزه دستاورد یک عمر زندگی خانوادگی آکادمی خانواده درمانی آمریکا را برای خانواده درمانی دریافت کرد. وی همچنین عضویت در انجمن ازدواج و خانواده درمانی آمریکا، آكادمی خانواده درمانی آمریكا و بخش خانواده درمانی انجمن روانشناسی آمریكا را در اختیار داشت. او همچنین در آن بخش APA به عنوان عضو انتخاب شد. گلدنبرگ، نویسنده کتاب دیگری است که ...
دسته بندی های کتاب خانواده درمانی
قسمت هایی از کتاب خانواده درمانی (لذت متن)
ازنگری متون فراوان درباره «والد بودن» نشان می دهد که با ترکیب دو بعد 1) مهربان یا پذیرنده و 2) کنترل کننده، می توان به چهار سبک «والد بودن» رسید که هر کدام از آن ها همراه با نتیجه رشدی خاصی برای کودک هستند. والدین مقتدر: والدین مقتدر، کسانی هستند که نگرش (مهربان یا پذیرنده) کودک محور همراه با کنترل متوسط را پذیرفته اند. آن ها متناسب با سن فرزندان به آن ها مسئولیت می دهند و برای رسیدن فرزندان به حداکثر سطح رشد لازم برای دستیابی به یک فردیت مطمئن و مستقل، ساختار لازم را فراهم می آورند. والدینی که از سبک اقتدار استفاده می کنند، به فرزندان خود می آموزند که درگیری و اختلاف به وسیله درنظرگرفتن نقطه نظر فرد دیگر و در چارچوب گفتگو، به طور موثرتری حل خواهد شد. این رشته از مهارت ها، به رفتار موثر حل مشکل مشترک، می انجامد و بعدها به امکان ایجاد روابط خوب با گروه همسال ختم می شود و در نتیجه به ایجاد یک شبکه حمایت اجتماعی خوب می انجامد. والدین مستبد: فرزندان والدین مستبد که طردکننده و نیز کنترل کننده اند، به بزرگسالانی خجول تبدیل می شوند و علاقه ای به شروع ارتباط ندارند. سبک خاص انضباطی والدین مستبد به فرزندان می آموزد که اطاعت بی چون و چرا بهترین راه برای کنار آمدن با تفاوت های بین فردی و حل مشکلات است. والدین آسان گیر: فرزندان والدین آسان گیر، که مهربان و پذیرنده، اما فاقد انضباط هستند، در سال های بعدی زندگی نمی توانند از برنامه خاصی در زندگی پیروی کنند و کنترل تکانه ای (ضعیفی) را به نمایش می گذارند. والدین بی توجه: والدین بی توجه هم طردکننده و هم کم توقع اند و فرزندان ایشان یعنی فرزندانی که محبت یا پذیرش ناچیزی را از جانب والدین خود تجربه کرده اند و هم زمان انضباط سخت یا کم (ناکافی)، و نظارت ناهماهنگ والدین در مورد آنان اعمال شده است، در سال های بعد مشکلات سازگاری را نشان می دهند که نیاز به مداخلات خانواده درمانی را در پی خواهد داشت (به ویژه زمانی که تنبیه بدنی اعمال شده باشد).