کتاب مطالعات فرهنگی میدان کوانتوم و روش پساکیفی

Cultural studies of quantum field and post-qualitative method
کد کتاب : 46247
شابک : 978-6226288378
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب مطالعات فرهنگی میدان کوانتوم و روش پساکیفی اثر حامد طاهری کیا

در قرن بیست و یکم، دانشمندان متخصص در علوم انسانی و انسان‌شناسی، به ایجاد تفکرات نظری درباره رویکردی کوانتومی به مسائل هستی و معرفت پرداختند. این تفکرات به ویژه در زمینه مطالعات فرهنگی و علوم اجتماعی مورد توجه قرار گرفتند و از مهم‌ترین جوانب آن، تبیین و تولید مفاهیم پساکیفی بود. از این رو، این کتاب با استفاده از منابع معتبر این زمینه، مفاهیم کلیدی از تلاقی میان مطالعات فرهنگی و فیزیک کوانتومی را تشریح و تحلیل می‌کند. به این ترتیب، این اثر یک چارچوب مفهومی را ارائه می‌دهد که میدان پژوهش را تبیین کرده و آن را به‌عنوان یک دیدگاه کوانتومی معرفی می‌کند، که نتیجۀ آن، تبیین و درک بهتر از روش پساکیفی خواهد بود. این کتاب سعی می‌کند تا جریان‌های شناختی و معرفتی در حوزه علوم اجتماعی و مطالعات فرهنگی با مفاهیم فیزیک کوانتومی را معرفی کرده و تأکید می‌کند که چگونه این جریان‌ها به نحوی به چالش کشیده می‌شوند که تازه‌ترین نگرش‌ها به جهان در قرن بیست و یکم را شکل می‌دهند. این کتاب برای پژوهشگران و محققان در زمینه علوم اجتماعی، انسان‌شناسی و مطالعات فرهنگی، جذاب و جالب خواهد بود.

کتاب مطالعات فرهنگی میدان کوانتوم و روش پساکیفی

حامد طاهری کیا
دکتر حامد طاهری کیا متولد سال 1358 ، فارغ‌التحصیل کارشناسی عکاسی از دانشگاه هنر و کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی از دانشگاه علم و فرهنگ است. سپس، ایشان موفق به دریافت مدرک دکترا در رشتۀ سیاست‌گذاری فرهنگی از پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و علوم اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد و به عضویت هیئت علمی پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و علوم اجتماعی در آمد.
دسته بندی های کتاب مطالعات فرهنگی میدان کوانتوم و روش پساکیفی
قسمت هایی از کتاب مطالعات فرهنگی میدان کوانتوم و روش پساکیفی (لذت متن)
به دنبال موقعیت مفهومی ای می گردیم که به واسطه اش ن روابط دانش موجود را تغییر دهیم. به همین سبب، پژوهشگر با برنامهٔ سخت پژوهشی مواجه است، زیرا باید با داده های مختلفی رویارو شود. برای مثال، در پروژهٔ پژوهشی یادشده وقتی پژوهشگر وارد اتاق استادان می شد چیدمان اتاق، وسایل موجود در آن، شکل صحبت کردن استاد، نحوهٔ پذیرایی او، و هرآنچه زیستن او را در اتاقش شکل می داد برای پژوهشگر به اطلاعات تبدیل می شد. زیرا فضای اتاق و تمامی آنچه در آن است بر تجربهٔ زیستهٔ استاد تأثیر می گذارد. گویی پژوهشگر جزئی جداافتاده از داده ها نیست. او وارد میدان روابط نیروهای تشکیل دهندهٔ موضوع می شود و موضوع برای او مدام در حال رخ دادن و رونمایی از خود است.