کتاب سفر شهادت

Safar-e Shahdat
کد کتاب : 46291
مترجم :

شابک : 978-6005676372
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

امام شهادت
Emam e shahadat
پرتوها12
کد کتاب : 86126
مترجم :
شابک : 978-6005676662
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 47
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1960
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب سفر شهادت اثر امام موسی صدر

"گفتارهایی درباره‌ی واقعه عاشورا"، کتابی است که سخنرانی‌های امام موسی صدر درباره‌ی واقعه‌ی عاشورا و شخصیت حضرت اباعبدالله الحسین را در خود جای داده است. این کتاب، گردآوری شده‌ای از سخنان امام موسی صدر در خصوص اهمیت و تأثیر این واقعه تاریخی می‌باشد. "سفر شهادت"، کتاب هفتم در سلسله کتاب‌هایی است که در قلم امام موسی صدر در دامنۀ اندیشه شکل گرفته است.

در ابتدای کتاب، در بخش یادداشت ناشر، به توضیح محتوا و هدف اصلی نگارش این کتاب پرداخته شده است. امام موسی صدر در این سخنرانی‌ها به طرح اهداف و پیام‌های واقعه‌ی عاشورا می‌پردازد. به‌علاوه، او به تحلیل عمقی سوگواری و دلایل آن پرداخته و دلیل حضور ما در عزاداری‌ها را تشریح نموده است.

در یکی از سخنرانی‌های دهه محرم، "میثم مطیعی"، مداح اهل بیت، این کتاب را به تبیین عناصر مهم و تأثیرگذار واقعه‌ی عاشورا پرداخته و اهمیت آن را بیان نموده است. موسسه‌ی فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر نیز تقدیر از این کتاب و تلاش‌های امام موسی صدر در انتقال مفاهیم ارزشمند این واقعه تاریخی را ابراز کرده است. این کتاب با توجه به محتوای غنی و ارزش‌های فرهنگی که ارائه می‌کند، به عنوان یک منبع مهم در مورد واقعه عاشورا در دستاوردهای امام موسی صدر قرار دارد.

کتاب سفر شهادت

امام موسی صدر
سیّد موسی صدر (زادهٔ ۱۴ خرداد ۱۳۰۷ در قم – ربوده شده در ۱۰ شهریور ۱۳۵۷ در لیبی) روحانی عالم و مجتهد شیعه و مؤسس مجلس اعلای شیعیان لبنان بود. او از رهبران مذهبی و سیاسی لبنان نیز به‌شمار می‌رفت. صدر در میان برخی شیعیان به «امام موسی صدر» معروف است.او در ۹ شهریور ۱۳۵۷، طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی ربوده شد. در حالی که بسیاری گزارش‌ها حاکی از قتل او در همان زمان توسط قذافی است، برخی گزارش‌ها حاکی از اسارت او در زندان‌های لیبی می‌داد. احم...