کتاب آموزش عقاید

Teaching ideas
دوره کامل سه جلدی
کد کتاب : 46347
شابک : 978-9643046767
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 392
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 69
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت
تعداد جلد : 3

معرفی کتاب آموزش عقاید اثر محمدتقی مصباح یزدی

عقاید و اندیشه‌های بنیادی پایه و اساس هر نظام ارزشی و ایدئولوژی منسجم را تشکیل می‌دهد. این عقاید به صورت آگاهانه یا نیمه آگاهانه در شکل گیری رفتار انسان‌ها تاثیر گذار است. بنابراین مهم است که با عقاید و اندیشه‌های بنیادی و اساسی که دین اسلام را تشکیل داده‌اند، آشنا باشیم. این مبانی، که در کتاب آموزش عقاید توضیح داده شده است، ریشه‌های اصلی درخت تنومند اسلام است و برای اعتقاد، ایمان و ایقان به آن لازم است که با آن موارد آشنا باشیم.
در تمام طول تاریخ، دانشمندان و فقهای بسیاری به توضیح و تفسیر آنچه که در عقاید اسلام آمده است پرداخته‌اند. آیت الله مصباح یزدی در این کتاب که دوره کامل سه جلدی است در سه بخش، اعتقاد به خدا و یگانگی او، اعتقاد به پیامبران و امامان و مساله نبوت و همچنین فرجام انسان‌ها در معاد را به طور کامل توضیح داده است.
تقی مصباح(زادهٔ تقی گیوه‌چی؛ ۱۱ بهمن ۱۳۱۳ – ۱۲ دی ۱۳۹۹)[ مشهور به محمدتقی مصباح یزدی، مجتهد و فیلسوف شیعهٔ اهل ایران بود. او بنیان‌گذار و رئیس موسسه آموزشی و پژوهش امام خمینی، نماینده ادوار مجلس خبرگان رهبری، عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس سابق شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت و یکی از استادان حوزهٔ علمیهٔ قم بود. او به عنوان پدر معنوی جبهه پایداری شناخته می‌شد. با توجه به تفکرات و سخنرانی‌های مصباح یزدی، تعدادی او را روحانی تندرو و نیز یکی از مروجان خشونت برای حذف منتقدان و مخالفان در جمهوری اسلامی دانسته‌اند.
مصباح یزدی از منظر دینی به دلیل نوشته‌هایش در زمینه تفسیر موضوعی قرآن و فلسفه اسلامی—به ویژه یکی از کتاب‌های درسی حوزه تحت عنوان آموزش فلسفه که به زبان‌های عربی، انگلیسی و غیره نیز ترجمه شده،استاد فلسفه و تفسیر خوانده می‌شد. او که از دوره دوم مجلس خبرگان رهبری نماینده استان تهران در آنجا بود. او در انتخابات دور پنجم در سال ۱۳۹۴ موفق به کسب رای کافی نشد و از انتخاب مجدد برای ورود به این مجلس بازماند.او در انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان در اسفند ۱۳۹۸ از حوزه استان خراسان رضوی نامزد شد و توانست به عنوان نماینده منتخب مردم خراسان رضوی به مجلس خبرگان راه یابد، با این حال پیش از تحلیف برای نمایندگی خبرگان پنجم درگذشت.

کتاب آموزش عقاید

محمدتقی مصباح یزدی
تقی مصباح (زادهٔ ۱۱ بهمن ۱۳۱۳ در یزد) مشهور به محمدتقی مصباح یزدی، مجتهد، بنیان‌گذار و رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس سابق شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت و یکی از استادان حوزهٔ علمیهٔ قم است. مصباح به عنوان استاد اخلاق و پدر معنوی جبهه پایداری شناخته می‌شود.وی از منظر علمی به دلیل نوشتارهایش در زمینه تفسیر موضوعی قرآن، و فلسفه اسلامی - به ویژه یکی ...