کتاب تاریخ جهان باستان کمبریج

The Cambridge Ancient History
(عیلام - بین النهرین شمالی و سوریه)
کد کتاب : 46453
مترجم :
شابک : 978-6001510038
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 271
سال انتشار شمسی : 1391
سال انتشار میلادی : 1973
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ جهان باستان کمبریج اثر مجموعه ی نویسندگان

تاریخ باستان کمبریج یک اثر چند جلدی از تاریخ باستان از پیش از تاریخ تا اواخر باستان است که توسط انتشارات دانشگاه کمبریج منتشر شده است. سری اول، متشکل از 12 جلد، در سال 1919 توسط مورخ ایرلندی J. B. Bury برنامه ریزی شد و بین سال های 1924 و 1939 با ویرایش مشترک فرانک ادکاک و استنلی آرتور کوک منتشر شد. سری دوم بین سال های 1970 تا 2005 منتشر شد که شامل 14 جلد در 19 کتاب است.
تاریخ باستان کمبریج بخشی از مجموعه بزرگ‌تری از آثار است، همراه با تاریخ قرون وسطی کمبریج و تاریخ مدرن کمبریج که قصد دارد کل تاریخ تمدن اروپا را پوشش دهد. در نسخه اصلی، آخرین نسخه از این مجموعه بود که منتشر شد، اولین جلد تاریخ مدرن در سال 1902 منتشر شد، و جلد اول تاریخ قرون وسطی در سال 1911 منتشر شد. اما در سری دوم، تاریخ باستان قبل از تاریخ قرون وسطی شروع به انتشار کرد. ابن جلد از این مجموعه به بررسی تاریخ بین النهرین می پردازد.
بین الْنهرین یا میان‌رودان یا میانْ دو رودنام یک منطقه جغرافیایی است که میان دو رود دجله و فرات جای‌گرفته و بیشتر محدودهٔ آن در کشور عراق، سوریه و ترکیه امروزی است. میان رودان به سبب تمدن‌های کهن و باستانی خود آوازه دارد و نامش همواره با نام و آثار این تمدن‌ها همراه است. تمدن‌های سومر، اکد، بابل، آشور، کلدانی و تمدن‌های ایرانی مانند کاسی و عیلام و ماد، هریک در گوشه‌ای از این سرزمین رونق و تأثیر داشته‌اند و از آن تأثیر نیز پذیرفته‌اند. ادیان و فرهنگ‌های بسیاری از کشورهای مختلف از میان رودان تأثیر گرفته‌اند. آنچه در گذشته به نام باکوماس در آنجا پرستیده می‌شد، همان بتی است که امروزه به نام بافومه در بسیاری از کشورها پرستیده می‌شود. هم چنین منشور (فرمان) کوروش بزرگ پادشاه ایران زمین نیز در این جایگاه یافته شده‌است.

کتاب تاریخ جهان باستان کمبریج

دسته بندی های کتاب تاریخ جهان باستان کمبریج
نکوداشت های کتاب تاریخ جهان باستان کمبریج
"it is a rich refernece work....This is a wonderful volume....
این یک اثر مرجع غنی است ... یک کتاب فوق العاده ...
Classical World

"this is a reliable work which both scholars and students can use with confidence.
این یک اثر قابل اعتماد است که هم دانش پژوهان و هم دانشجویان می توانند با اطمینان از آن استفاده کنند.
International History Review

قسمت هایی از کتاب تاریخ جهان باستان کمبریج (لذت متن)