کتاب آزادی

Freedom: An Introduction with Readings
مقدمه به همراه گزیده ی متون
کد کتاب : 4648
مترجم :
شابک : 9786005747898
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 367
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب آزادی اثر نایجل واربرتون

این مقدمه برای بحث های مربوط به آزادی فردی برای تازه واردان به فلسفه یا اندیشه سیاسی ایده آل است. هر فصل یک استدلال اساسی در مورد دامنه آزادی فردی، از جمله مفاهیم آزادی منفی و مثبت، آزادی عقیده، اصل آسیب، و آزادی بیان و بیان را در نظر می گیرد. سپس هر استدلال به وضوح با قرائتی از متفکران کلیدی در مورد هر یک از این مشکلات مرتبط می شود: آیزایا برلین، جرمی والدرون، جاناتان ولف، برنارد ویلیامز، رونالد دورکین، اچ. هارت و چارلز تیلور
ویژگی‌های کلیدی شامل فعالیت‌ها و نکات بحث و گفتگو، خلاصه‌های فصل، و راهنمای خواندن بیشتر است.
آزادی مورد توجه دانشجویان فلسفه، سیاست و تفکر انتقادی خواهد بود.
این کتاب در بهترین حالت یک اثر مقدماتی برای آشنایی با «فلسفه سیاسی تحلیلی – لیبرالی» است. فارغ از صدق و کذب رویکرد متفکران تحلیلی و لیبرال به فلسفه سیاسی و غایات آن «فلسفه سیاسی تحلیلی یک واقعیت پررنگ آکادمیک در کشورهای انگلیسی زبان است و از همین رو میزانی از آشنایی با آن ضرورت دارد؛ این ضرورت به واسطه پیوند نزدیک میان فلسفه و آکادمی در دو قرن اخیر و همچنین پیوند فلسفه سیاسی تحلیلی با رژیم یا اخلاق سیاسی هژمونیک در جهان امروز به میزان زیادی تقویت می.شود. مطالعه استدلالهای فلاسفه و اندیشمندانی مثل جان لاک جان استوارت میل و روناند دو رکین در باب موضوعات پرتنشی مثل تساهل، سانسور و هرزه نگاری - که البته ایراداتی جدی بر آنها وارد است - می تواند مخاطب را با روش و رویکرد و موضوعات فلسفه سیاسی تحلیلی - لیبرالی آشنا سازد.

کتاب آزادی

نایجل واربرتون
نایجل واربرتون، زاده ی سال 1962، فیلسوفی انگلیسی است. واربرتون دانش آموخته ی دانشگاه های بریستول و کمبریج است. او قبل از پیوستن به دپارتمان فلسفه ی دانشگاه اوپن در سال 1994، استاد دانشگاه ناتینگهام بود. واربرتون بیشتر به خاطر فعالیت های خود در عرصه ی نوشتن مطالبی ساده و همه فهم درباره ی فلسفه شناخته می شود و در اکثر آثارش به فلسفه و زیبایی شناسی می پردازد.