کتاب مدیریت سازمان ها در شرایط پیچیده

Management of organizations
کد کتاب : 46824
شابک : 978-9642614998
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مدیریت سازمان ها در شرایط پیچیده اثر وحید خاشعی

شرکت های ایرانی همچون سازمان های خارجی به نوعی با محیط پیچیده ای در تعامل هستند. این پیچیدگی ها، هم ناشی از تعدد عوامل محیطی و هم ناشی از رفتارهای سریع و تغییر جهت های ناگهانی و گسستۀ این عوامل است، که آثار وسیعی را در سازمان ها در ایران و به ویژه شرکت های بزرگ برجای گذاشته اند. از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: ورود محصولات شرکت های خارجی در اثر کاهش موانع تعرفه ای و غیرتعرفه ای کشور و شدت یافتن رقابت سازمان های ایرانی با آن شرکت ها و همچنین افزایش تعداد عرضه کنندگان و مشتریان شرکت های ایرانی در اثر پیشرفت فناوری ها و ارتباطات. تحولات سیاسی در داخل و خارج کشور (منطقه و جهان) باعث تغییرات شدید در رفتارهای سیاسی کشورهای دیگر در قبال ایران شده است که درنتیجه، فضای سیاسی ایران با شرایط پیش بینی ناپذیر و ریسک زیاد سرمایه گذاری مواجه شده است. تحریم های اقتصادی و تغییرات پیوسته در آنها، شرکت های ایرانی فعال در عرصۀ بین المللی را با مسائل و مشکلات مختلف، مواجه ساخته است. ازاین رو، دستیابی به رویکردهای نوین مدیریتی برای سازگار کردن سازمان ها با شرایط مذکور و پاسخ گویی به مسائل به وجود آمده برای نظریه پردازان علوم سازمانی و مدیران عالی، امری کلیدی و ضروری است.
کتاب «مدیریت سازمانها در شرایط پیچیده» به بحث و بررسی دربارۀ فرآیند مدیریت استراتژیک سازمان ها در شرایط پیچیده پرداخته است و موضوعات مهمی چون: اندیشه پارادایمی در تئوری سازمان و مدیریت، بنیان های فلسفی اندیشۀ پیچیدگی، نظریۀ آشوب، نظریۀ پیچیدگی، استراتژی سازی در محیط های پیچیده و … را مورد بحث و بررسی قرار داده است.
این کتاب می تواند به عنوان منبعی کامل برای دروس «مدیریت استراتژیک در شرایط پیچیده» و «مدیریت استراتژیک پیشرفته» در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و همچنین دروس «فلسفۀ علم» و «استراتژی های بازرگانی» در مقطع دکتری مدیریت استراتژیک به کار گرفته شود.

کتاب مدیریت سازمان ها در شرایط پیچیده

وحید خاشعی
وحيد خاشعي متولد سال 1360، عضو هیات علمی و استادیار دانشگاه علامه طباطبایی می باشد. وی دارایدکتری مدیریت بازرگانی – گرایش سیاست گذاری، دانشگاه شهید بهشتی است.
دسته بندی های کتاب مدیریت سازمان ها در شرایط پیچیده