کتاب اسطوره، بیان نمادین

Myth: The Symbolic Expression
کد کتاب : 46975
شابک : 978-9641217268
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 214
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب اسطوره، بیان نمادین اثر ابوالقاسم اسماعیل پور مطلق

این کتاب مجموعۀ مقالات تحقیقی است که از سه دیدگاه معانی رمز و اسطوره را بررسی می کنند: نخست دیدگاه روان کاوی است؛ با آثاری از رنه لافورگ، رنه آلندی، کارل گوستاو یونگ، دان اسپربر و ژرژ بالاندیه.
دیدگاه دوم اصالت ساختار است که با بهره گیری از روان کاوی به مصاف مارکسیسم رفته است؛ با آثاری از هارالد وینریچ و نورتروپ فرای. در این بخش کتاب شناسی گزیده ای نیز دربارۀ اسطوره آمده است.
دیدگاه سوم خاص کسانی است که اهل ایمان اند و سنت های روحانی را پاس می دارند و به مبدأ نظر دارند. این دسته به رنسانس و اومانیسم در غرب، سخت می تازند؛ با آثاری از رنه گنون و فریتیوف شوئون. این اثر نسبتا کم حجم با این سه دیدگاه بر موضوع رمز و اسطوره اشتمال کافی دارد.

کتاب اسطوره، بیان نمادین

ابوالقاسم اسماعیل پور مطلق
ابوالقاسم اسماعیل‌پور مطلق، نویسنده و اسطوره‌شناس، استاد دانشگاه شهید بهشتی در رشتهٔ فرهنگ و زبان‌های باستانی است. او همچنین از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶، استاد دانشگاه مطالعات بین‌المللی شانگهای و از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ استاد دانشگاه دولتی مسکو بوده‌است. اکنون در گروه زبانشناسی و زبانهای باستانی دانشکده ادبیات و علوم انسانی فعال است و در زمینه ایرانشناسی و اسطوره‌های ایرانی پژوهش می‌کند.