کتاب فلسفه تاریخ

Philosophy of History
  • 28,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: سروش سروش
    نویسنده:
کد کتاب : 47096
شابک : 978-9641217619
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فلسفه تاریخ اثر کریم مجتهدی

کتاب « فلسفه تاریخ» نوشته « کریم مجتهدی» توسط انتشارات سروش منتشر شده است.
این کتاب به طور مفصل به بحث مهم فلسفه تاریخ پرداخته است.نویسنده معتقد است: فلسفه ی تاریخ به معنای عام کلمه، یعنی تصوری که اقوام مختلف در امکنه و ازمنه ی متفاوت از سرنوشت و از گذر حوادثی که بر آنها رخ میی داده، داشته اند. به این معنا فلسفه ی تاریخ ( صرف نظر از این مطلب که اصطلاح را ولتر در قرن هجدهم به کار برده باشد یا نه ) هم قدمت دارد و هم عمومیت. به هر ترتیب در هر نقطه ای از جهان هم قومی چه از لحاظ اعتقادات دینی خود و چه به نحو دیگر، تصوری در مورد سرنوشت خود داشته اند و سرگذشت خود را بر آن اساس می فهمیده اند.
فلسفه ی تاریخ به معنای اخص کلمه یعنی نظریه هایی که بیشتر در عصر جدید - احتمالا از قرن هفدهم میلادی به بعد - درباره ی تاریخ مکتوب بیان شده است. به این معنی فلسفه ی تاریخ نه قدمت دارد و نه عمومیت و خاص فرهنگهای عصر جدید است. با این که در اواخر قرن بیستم و در مرحله ای که «پسامدرن» گفته می شود، از اهمیت آن به مراتب کاسته شده است.

کتاب فلسفه تاریخ

کریم مجتهدی
وی تا کلاس دوم ابتدایی در زادگاه خود تبریز تحصیل کرده سپس در تهران بقیه دروس ابتدایی را در دبستان فردوسی و تحصیلات دبیرستانی را در «فیروز بهرام» و در کالج «البرز» به پایان رسانده است.او در ۱۸ سالگی برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت و در دانشگاه «سوربن» پاریس که مهمترین دانشگاه فرانسه است، به تحصیل فلسفه پرداخته است. در آن زمان تنها ایرانی بوده است که از عهده امتحان عمومی ورودی «پروپتودیک» برآمده است و در سال های بعد به جای چهار «سرتیفیکا» لازم برای اخذ درجه کارشناسی، هفت «سرتیفیکا» گرفته است. دو...