کتاب سلجوقیان‏

Seljuk dynasty
کد کتاب : 47113
مترجم :
شابک : 978-9645996480
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 416
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب سلجوقیان‏ اثر مجموعه ی نویسندگان

کتاب "سلجوقیان" یکی از اسناد بنیادی و کلیدی در زمینه‌ی تاریخ ایران است. این اثر که به همت دکتر "یعقوب آژند" به زبان فارسی بازگردانی شده، حاصل مطالعات برخی از شناخته‌شده‌ترین مورخان نظیر "کلیفورد ادموند باسورث" و "کلود کاهن" را در بردارد. دکتر "یعقوب آژند" با ارائه‌ی ترجمه‌ای سهل‌الوصول و مسلط بر متن اصلی، خوانندگان را در جریان این دوره‌ی مهم تاریخی قرار می‎دهد و تاریخ پیشامدرن خاورمیانه و مردم ایران را در این دوره به آنان معرفی می‌کند.
این متن یک وقایع‌نگاری از سلسله "سلجوقیان" است که در قرن یازدهم و دوازدهم میلادی در قلمروی ایران ظهور کردند و بر سرزمین‌های خاورمیانه، از ترکیه و سوریه تا ایران و شرق افغانستان تسلط یافتند. در طول این دوره شکل‌گیری در سرزمین های اسلامی مرکزی و شرقی، آنها الگوی تسلط سیاسی و نظامی ترکیه بر خاورمیانه و فراتر از آن، از مصر تا هند، در برخی موارد تا قرن بیستم را آغاز کردند.
این کتاب با روشن کردن بسیاری از جنبه‌های مبهم تاریخ سیاسی منطقه، زمینه دقیق‌تری را برای شناخت آن به شکل گسترده‌تر فراهم می‌کند. به این ترتیب، کتاب پیش رو برای محققان تاریخ خاورمیانه بسیار مورد توجه خواهد بود و افزوده مهمی به ادبیات موجود در مورد سلسله "سلجوقیان" است.
ترجمه دکتر "یعقوب آژند" از این اثر، بسیار ستودنی است و با توجه به پرداختن به وقایعی که اغلب با جزئیات بسیار زیاد و اخبار دقیق صورت گرفته است، خواننده با مجموعه‌ای از عملیات‌های نظامی یا دسیسه‌های وزیران سلجوقی آشنا می‎شود که پتانسیل روایت برای گیج‌کردن خواننده با یک گزارش کامل در آن کاهش می‌یابد. انتشار این تاریخ مهم، شناخت ایران را برای بخش بسیار وسیع‌تری از جهان علمی در دسترس قرار داده است.

کتاب سلجوقیان‏