کتاب رانندگی برای خانم دیزی

Driving Miss Daisy
کد کتاب : 47186
مترجم :
شابک : 978-6222019211
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 66
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1987
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

برنده جایزه پولیتزر برای نمایشنامه سال 1988

معرفی کتاب رانندگی برای خانم دیزی اثر آلفرد یوری

کتاب «رانندگی برای خانم دیزی»، نمایشنامه ای نوشته ی «آلفرد یوری» است که اولین بار در سال 1987 انتشار یافت. داستان در جنوب آمریکا و در سال 1948، اندکی قبل از «جنبش حقوق مدنی» رقم می خورد. «دیزی ورتام»، زنی یهودی، 72 ساله، ثروتمند و با زبانی تند و تیز، پس از این که یک بار دیگر هنگام رانندگی دچار سانحه می شود، درمی یابد که پسرش «بولی» برای او یک راننده استخدام کرده است. راننده ای که برای این کار استخدام شده، مردی سیاهپوست به نام «هوک» است که از همان ابتدا متوجه می شود که قرار است رابطه ی پیچیده و سختی با خانم «دیزی» داشته باشد. اما این دو شخصیت در طول صحنه هایی به یاد ماندنی که 25 سال از زندگی آن ها را شامل می شود، علیرغم تفاوت های خود به تدریج به یکدیگر نزدیک می شوند و می آموزند که می توانند بر دیگری اتکا داشته باشند.

کتاب رانندگی برای خانم دیزی

آلفرد یوری
آلفرد یوری (زادهٔ ۳ دسامبر ۱۹۳۶) یک فیلم‌نامه‌نویس اهل ایالات متحده آمریکا است.وی همچنین برنده جوایزی همچون جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، جایزه پولیتزر و جایزه تونی شده است.
نکوداشت های کتاب رانندگی برای خانم دیزی
It delicately explores Racial tensions.
این اثر، با ظرافت به کاوش در تنش های نژادی می پردازد.
Amazon Amazon

A fine and indeed noble piece of work.
اثری ارزشمند و به واقع فاخر.
Telegraph Telegraph

Utterly engaging.
فوق العاده جذاب.
Washington Post Washington Post

قسمت هایی از کتاب رانندگی برای خانم دیزی (لذت متن)
در تاریکی می شنویم که «دیزی» از پشت صحنه صدا می زند: «آیدلا، می روم سوپرمارکت.» ماشینی استارت می خورد؛ و سپس صدای تصادفی وحشتناک را می شنویم که به دنبالش صدای بنگ و بوم و شکستن چوب و الوارهایی می آید.

سر و صدای سرسام آور تصادف ناگهان قطع و نورها روی نشیمن خانه ی «دیزی ورتان» روشن می شود. «دیزی» هفتاد و دو ساله پیراهنی تابستانی و کفش هایی پاشنه بلند پوشیده است. همه چیز او-موهایش، پوشاکش، و راه رفتنش-می گوید که او قبراق و سرحال و پرانرژی است.

ظاهرا در سلامت کامل است. پسرش، «بولی ورتان»، چهل ساله و تاجری با تیپ تاجرهای جوان است. او سخت پرافاده است که البته شایستگی اش را دارد. «ورتان ها» یهودی هستند، اما لهجه ی پررنگ «آتلانتایی» دارند.