کتاب کویریات

Kaviriat
زیباترین نوشته های ادبی و عرفانی دکتر شریعتی مقدمه: محمد لامعی
کد کتاب : 4724
شابک : 978-9645857286
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کویریات اثر علی شریعتی

علی شریعتی نویسنده معاصر، که عمده ی شهرتش بخاطر نظریاتش در مورد دین، اسلام وتشیع بوده است در شعر نیز دستی داشته است و رد این روحیه ی شاعرانه را می توان در بقیه اثارش نیز پی گرفت. دفترهای سبز مجموعه ای سه قسمتی است که شامل سه بخش کویریات، عارفانه ها و عاشقانه ها می شود.این مجموعه تلاش می کند تا با تمرکز بر وجه عارفانه و شاعرانه ی نوشته های دکتر علی شریعتی خواننده را با افقی جدید از شخصیت این اندیشمند دینی آشنا کند. این مجموعه به کوشش محمدرضا حاجی بابایی گردآوی شده است.

کتاب کویریات

علی شریعتی
علی شریعتی مَزینانی، مشهور به دکتر علی شریعتی (زادهٔ ۲ آذر ۱۳۱۲ در روستای مزینان، سبزوار – درگذشت ۲۹ خرداد ۱۳۵۶ در ساوت‌همپتون، انگلیس) نویسنده، جامعه‌شناس و پژوهشگر دینی اهل ایران، از مبارزان و فعالان مذهبی و سیاسی و از نظریه‌پردازان انقلاب اسلامی ایران بود. شریعتی نگرشی نوین به تاریخ و جامعه‌شناسی اسلام عرضه کرد. او بازگشت به تشیع حقیقی و انقلابی را نیرویی برای تحقق عدالت اجتماعی قلمداد می‌کرد. شریعتی، علاوه بر شهرت زیادش برای سهم داشتن در انقلاب ایران، به&zwn...
قسمت هایی از کتاب کویریات (لذت متن)
این جا، جای من نیست بر روی این زمین غریبم این آسمان، سقف خانه ی من نیست نباید به این جا می آمدم این جا تبعیدگاه من است چه گناهی مرا به این غربت دور رانده است.

قلم خویشاوند آن من راستین من است/ عطیه روح القدس من است/ زبان دفترهای خاکستری و سبز من است/ همزاد آفرینش من/ زاد هجرت من/ همراه هبوط من/ و انیس غربت من/ و رفیق تبعید من.