کتاب شوپنهاور

Schopenhauer und die Folgen
تاملات و تاثیرات
کد کتاب : 47270
مترجم :
شابک : 978-6227620009
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 172
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب شوپنهاور اثر رابرت زیمر

کتاب پیش رو در سال 2018 در آلمان به انتشار رسیده است. در این کتاب سعی شده به زبانی ساده و قابل فهم، تأملات شوپنهاور برای علاقه مندان به فلسفه معرفی و همچنین تأثیرات این اندیشمند بزرگ در زمینه های مختلف نشان داده شود.
از آرتور شوپنهاور فیلسوف و نویسنده برجسته آلمانی به دلیل برخورداری از یک جهان بینی بدبینانه اغلب به عنوان فیلسوفی انسان ستیز یاد می شود. فیلسوفی که اندیشه هایش هرگز مورد توجه محیط های آکادمیک و دانشگاهی قرار نگرفت.
شوپنهاور فلسفه ایده آلیسم ذهنیت گرای مختص به خود را بیشتر با تأثیرپذیری از افلاطون و کانت گسترش داد و موضوعاتی نظیر اراده گرایی متافیزیکی و اخلاق ترحم را در کانون توجهات خود قرار داد.
شوپنهاور فلسفه هگل را هرگز نپذیرفت و در آثار خود به مجادله قلمی با وی، شلینگ، فیشته و اشلایرماخر و به طور کلی با ایده آلیسم آلمانی پرداخت. علاوه بر این وی از پیروان آیین بودایی بود، واقعیتی که به طور واضحی در آثار وی منعکس شده است.
زندگی از نظر شوپنهاور همان درد و رنج است و هنر برای گریختن از این فلاکت، هر چند به صورت موقتی، بهترین تدبیر محسوب می شود. از این درد و رنج، فلسفه اخلاقی نشأت می گیرد که انسان ها را در مقابل بکدیگر و حتی در مقابل حیوانات مکلف به ترحم می نماید.
خروج قطعی از این فرآیند مصیب بار تنها با چشم پوشی کامل از همه تمایلات و درخواست ها و همچنین انکار اراده معطوف به زندگی، امکان پذیر می شود.

کتاب شوپنهاور

رابرت زیمر
رابرت زیمر متولد 25 اکتبر 1953 در تریر آلمان ، فیلسوف و مقاله نویس آلمانی است که زندگی نامه و مقدمه های مشهور فلسفه و تاریخ فلسفه می نویسد.رابرت زیمر در دانشگاه های زاربروکن و دوسلدورف آلمان تحصیل کرده و رساله دکترای خود را درباره ادموند بورک نوشت. وی از سال 1986 تا 2013 مشغول به نویسندگی در برلین بود. در سال 2013 به اشتوتگارت نقل مکان کرد. مشهورترین کتاب وی تاکنون "Das Philosophenportal" ، مجموعه ای از 16 مقاله در مورد 16 اثر مختلف فلسفی کلاسیک بوده است که به بیش از ده زبان ترجمه شده است. در...