کتاب نهادینه های اساطیری در شاهنامه فردوسی

Shahnameh
کد کتاب : 47307
شابک : 978-9641217725
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 509
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب نهادینه های اساطیری در شاهنامه فردوسی اثر مهوش واحددوست

در این تحقیق، نویسنده تلاش کرده است تا بن‌مایه‌های اساطیری موجود در سروده‌های شاهنامه فردوسی را کشف نموده و توضیح دهد. این کتاب تحت عناوین "اساطیر ایران"، "اسطوره‌شناسی شاهنامه فردوسی" و "بن‌مایه‌های اساطیری در شاهنامه فردوسی" سازمان یافته است.

در بخش اخیر این تحقیق، موضوعات اصلی به شرح زیر مطرح شده‌اند: آفرینش، تجلی‌های نمادین، حضور موجودات اساطیری، ارتباط بن‌مایه‌ها با طبیعت، نقش بن‌مایه‌ها در تعریف جای و مکان، اهمیت بن‌مایه‌ها به عنوان ابزارها و اشیاء شگفت‌آور و نقش بن‌مایه‌ها در شکل‌گیری باورها و آیین‌های اساطیری را بررسی می‌کنند. این موارد تا یک تحلیل جامع و دقیق از بن‌مایه‌های اساطیری در شاهنامه فردوسی منجر می‌شوند.

کتاب نهادینه های اساطیری در شاهنامه فردوسی

مهوش واحددوست
مهوش واحددوست متولد ارومیه 1335 می باشد. وی دانشیار و عضو هیأت علمی دانشگاه ارومیه و دارای دکترای زبان و ادبیات فارسی است.زمینه مطالعات: ادبیات حماسی, غنایی, نقد ادبی, نگارش و ویرایش, ادبیات تطبیقی, اسطوره شناسی.کارشناسی رشته زبان و ادبیات فارسی: دانشگاه علامه طباطبایی(مدرسه عالی ادبیات و زبان های خارجی)؛1356کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی: دانشگاه علامه طباطبایی؛ 1358-1356دکترا: رشته زبان و ادبیات فارسی؛ دانشگاه تهران؛ 1374 –1369
دسته بندی های کتاب نهادینه های اساطیری در شاهنامه فردوسی