کتاب سرمشق گمشده

Le paradigme perdu
(طبیعت بشر)
کد کتاب : 47330
مترجم :
شابک : 978-9641216438
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 243
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1979
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب سرمشق گمشده اثر ادگار مورن

کتاب "سرمشق گمشده" یک اثر برجسته از ادگار مورن، نویسنده و متفکر معاصر فرانسوی، به فارسی ترجمه شده است. در این کتاب، ادگار مورن به تلاش می‌پردازد تا پلی بین علوم انسانی و علوم زیستی بسازد و نظریه‌ای جامع از مفهوم "انسان" ارائه دهد که تا کنون مطرح نشده است. وی به اعتقاد دارد که انسان را نمی‌توان جدا از طبیعت در نظر گرفت.

در کتاب "سرمشق گمشده"، نویسنده تاریخ تکوین انسان را از ابتدا تا به امروز ردیابی کرده و با تحلیل دقیق و عمیق به بررسی ارتباط میان فرهنگ و طبیعت پرداخته است. وی تلاش می‌کند تا نشان دهد چگونه فرهنگ و طبیعت در تکوین نوع بشر با یکدیگر تناقض و هم‌زیستی دارند. این کتاب به مفاهیم پیچیده‌تری از انسان و نقش او در جهان می‌پردازد و به مخاطبان خواننده فرصتی برای تفکر عمیق و بررسی مسائل پیچیده ارائه می‌دهد.

کتاب سرمشق گمشده

ادگار مورن
ادگار مورَن فیلسوف و جامعه‌شناس فرانسوی است. وی در ۸ ژوئیه ۱۹۲۱ در پاریس با نام اصلی «ادگار ناهوم» زاده شد. او رگه‌های یهودی–اسپانیایی (Sephardi) دارد و به خاطر تنوع کارهایش شهرت دارد، چندان که علاقه‌مندی‌های مختلفی در کارهایش دیده می‌شود و به مرزهای مرسوم در نظام‌های دانشگاهی بی‌اعتنا است. او در سال ۱۳۸۲ به دعوت دکتر امیر نیک پی به ایران سفر کرد و همراه داریوش شایگان در دانشگاه شهید بهشتی سخنرانی کرد.کارهای معرفت‌شناختی او انقلابی&zwn...