کتاب رسانه ها و مدرنیته

The Media and Modernity
(نظریه اجتماعی رسانه ها)
کد کتاب : 47389
مترجم :
شابک : 978-9641217831
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 363
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب رسانه ها و مدرنیته اثر جان ب تامپسون

کتاب « رسانه ها و مدرنیته» (نظریه اجتماعی رسانه ها) نوشته « جان ب تامپسون» توسط انتشارات سروش منتشر شده است.
رسانه های ارتباطی چه نقشی در شکل گیری جوامع مدرن داشته اند؟ چگونه باید تأثیر اجتماعی اشکال جدید ارتباطات و انتشار اطلاعات را از ظهور چاپ در اروپای قرن پانزدهم تا گسترش شبکه های ارتباطی جهانی امروز درک کنیم؟

در این کار جدید، تامپسون به این سوالات و سوالات دیگر با شرح و بسط یک نظریه اجتماعی متمایز از رسانه های ارتباطی و تأثیر آنها می پردازد. او استدلال می کند که توسعه رسانه های ارتباطی ساختار مکانی و زمانی زندگی اجتماعی را دگرگون کرده است و اشکال جدیدی از کنش و تعامل ایجاد کرده است که دیگر به اشتراک محلی مشترک مرتبط نیست. پیامدهای این دگرگونی گسترده است و بر بسیاری از جنبه‌های زندگی ما تأثیر می‌گذارد، از صمیمی‌ترین جنبه‌های تجربه شخصی و خودسازی تا تغییر ماهیت قدرت و دیده شدن در حوزه عمومی.

این کتاب که وسعت دید را با حساسیت به جزئیات ترکیب می کند، مطالعه رسانه را در جایی که به آن تعلق دارد قرار می دهد: در میان مجموعه ای از رشته های مرتبط با ظهور، توسعه و ویژگی های ساختاری جوامع مدرن و آینده آنها.

کتاب رسانه ها و مدرنیته

جان ب تامپسون
جان بروكشاير تامپسون، يك جامعه شناس انگليسي است. وی استاد جامعه شناسی در دانشگاه کمبریج و از اعضای کالج Jesus است.تامپسون اولین مدرک خود را در رشته فلسفه، جامعه شناسی و انسان شناسی اجتماعی در دانشگاه کیل در سال 1975 به دست آورد. دکترای وی از دانشگاه کمبریج بود که در سال 1979 به دست آمد.
دسته بندی های کتاب رسانه ها و مدرنیته