کتاب ماهی درونی شما

Your Inner Fish
(سفر به سه و نیم میلیارد سال تاریخچه بدن انسان)
کد کتاب : 47397
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-964-165255-7‬‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب ماهی درونی شما اثر نیل شوبین

کتاب «ماهی درون شما» اثری نوشته «نیل شوبین» است که اولین بار در سال 2008 به چاپ رسید. «شوبین» سرگذشت اعضای مختلف بدن—دندان، گوش، سر، چشم—را تا میلیون ها سال گذشته پی می گیرد و در این موضوع کاوش می کند که چگونه DNA در گونه های مختلف موجودات، تنها با استفاده از چند سلول یکسان، یک موجود کامل و مستقل را به وجود می آورد. انسان و ماهی تا هفته ها بعد از شکل گیری نطفه، کاملا یکسان به نظر می رسند. بخش هایی از DNA که پروتئین های مسئول رشد باله کوسه و بازوی انسان را تولید می کنند، تقریبا یکسان هستند و وظیفه خود را به روشی به انجام می رسانند که در پانصد میلیون سال گذشته، بدون تغییر باقی مانده است. «شوبین» با نثری جذاب و هیجان انگیز و با به کارگیری تعداد زیادی از طراحی ها، جداول و تصاویر، نکات مورد نظر خود را به مخاطبین انتقال می دهد.

کتاب ماهی درونی شما

نیل شوبین
نیل شوبین (متولد 22 دسامبر 1960) یک دیرینه شناس آمریکایی، زیست شناس تکاملی و نویسنده علوم رایج است.وی استاد رابرت آر. بنزلی ، استاد زیست شناسی ارگانیسم و آناتومی ، معاون دانشی زیست شناسی ارگانیسم و آناتومی و استاد کمیته زیست شناسی تکاملی در دانشگاه شیکاگو و همچنین به عنوان سرآمد موزه زمینه تاریخ طبیعی است. او بیشتر به دلیل کشف مشترک Tiktaalik roseae با تد داشلر و فریش جنکینز شناخته شده است.
نکوداشت های کتاب ماهی درونی شما
A compelling look at how the human body evolved into its present state.
نگاهی هیجان انگیز به این که بدن انسان چگونه به وضعیت کنونی اش تکامل یافت.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Even readers with only a layperson’s knowledge of evolution will learn marvelous things about the unity of all organisms since the beginning of life.
حتی مخاطبینی که دانش اندکی از فرگشت دارند، درباره همبستگی تمام ارگانیسم ها از زمان آغاز حیات، چیزهای شگفت انگیزی خواهند آموخت.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Science writing at its finest.
نگارش علمی در بهترین حالت خود.
Barnes & Noble

قسمت هایی از کتاب ماهی درونی شما (لذت متن)
ما به شکل منطقی طراحی نشدیم، اما ثمره ی تاریخ بسیار پیچیده و در هم تنیده ای هستیم.

در جهانی با طراحی بی نقص-جهانی بدون تاریخ-مجبور نخواهیم بود که به خاطر همه چیز، از هموروئید گرفته تا سرطان، رنج بکشیم.

ناشناخته ها نباید عاملی برای شک، هراس یا پناه آوردن به خرافات، بلکه باید انگیزه ای برای ادامه دادن به مطرح کردن پرسش ها و تلاش برای یافتن پاسخ ها باشند.