کتاب درسنامه جامع داروخانه

Pharmacy Technician
(دارویار) تکنسین داروخانه
کد کتاب : 47699
شابک : 978-6004604260
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 314
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

درسنامه جامع داروخانه
Pharmacy Technician
کد کتاب : 128948
شابک : 978-6004604260
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 287
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب درسنامه جامع داروخانه اثر شیما کفعمی خراسانی

"درسنامه جامع داروخانه" کتابی است مشترک از دکتر "شیما کفعمی خراسانی" و دکتر "وحیده موحدی" که با عنوان فرعی "دارویار" مطالب مورد نیاز یک تکنسین داروخانه را در دو سطح مقدماتی و پیشرفته در اختیار او قرار می دهد. این اثر که در سیصد و چهارده صفحه تنظیم شده، از سری کتاب های آموزشی جهاد دانشگاهی می باشد و می تواند به عنوان یک منبع کمک درسی، تکنسین های داروخانه را در این زمینه یاری دهد.
علاوه بر زمینه ی تخصصی که این کتاب برای آن طراحی شده، دکتر "شیما کفعمی خراسانی" و دکتر "وحیده موحدی" مطالب "درسنامه جامع داروخانه" را به نحوی ارائه نموده اند که خوانندگان علاقه مند نیز بتوانند از آن بهره ببرند. آشنایی با محیط داروخانه، مبانی نسخه خوانی و انواع بیمه، مهارت های لازم ارتباطی در رشته ی داروسازی، قوانین و اخلاق حرفه ای و محدوده ی اختیارات کادر دارویی قسمتی از مطالب این کتاب است.
در این اثر، به گروه های درمانی مختلف دارویی که از داروهای موثر بر دستگاه گوارش و قلب و عروق گرفته تا بیمارهای زنان و مغز و اعصاب تشکیل می شود، اشاره شده و اشکال مختلف دارویی، داروهای آنتی بیوتیکی و هماتولوژیکی، داروهایی تاثیرگذار بر سیستم های مختلف بدن نظیر داروهای تنفسی، عصبی، هورمونی، مسکن، گوش، چشم، کلیه، ویتامین ها و مکمل های غذایی، داروهای ترکیبی و املاح معدنی، داروهای گیاهی و پوستی و فرآورده های آرایشی و بهداشتی، محلول های شستشو و تزریقی با حجم بالا، داروهای مربوط به قند و چربی خون، تجهیزات و ابزارآلات پزشکی و لوازم ارتوپدی، از دیگر بخش هایی هستند که در "درسنامه جامع داروخانه" به قلم دکتر "شیما کفعمی خراسانی" و دکتر "وحیده موحدی" به آن پرداخته شده است.

کتاب درسنامه جامع داروخانه

قسمت هایی از کتاب درسنامه جامع داروخانه (لذت متن)
در هرنسخه باید داروی مشخص، دوزاژ معلوم، بیمارمعین و زمان مشخص به روشنی بیان شده باشد. پس از ارایه نسخه به داروخانه باید دقت نمود که این عوامل درنسخه موجود باشد و بعد ازآن روند تحویل داروی تجویزی به صورت سیستماتیک انجام می شود.