کتاب من برده هستم

A Picture of Freedom
(دفتر خاطرات کلوتی (1859،1869))
کد کتاب : 47933
مترجم :
شابک : 978-6001037061
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب من برده هستم اثر پاتریشیا سی مک کیساک

«من برده هستم» داستان کلوتی است، دختری دوازده ساله که در قرن نوزده میلادی برده بوده و در مزارع پنبه کار می کرده است. چیزی که او را از دیگر بردگان متفاوت می کند توانایی ای است که پنهانی کسب کرده است.
او خدمتکار ارباب هنلی و خانم لیلی است، پسر آن ها یعنی ویلیام را هنگامی که درس می خواند، باد می زند. در خلال همین کار است که حروف الفبا را می آموزد و شروع می کند خاطراتش را می نویسد؛ چیزهایی را که می بیند و می شنود، اتفاقات ملک اربابی، وضعیت بردگان، احساسات، رنج ها و…
در واقع، ما دفتر کلوتی را در دست گرفته ایم و می خوانیم. این کتاب با نثر روان و لطیفی که دارد باعث می شود خواننده به کلوتی احساس نزدیکی کند و برای سرنوشتش نگران باشد. کلوتی از زاویه نگاه خودش دیگر شخصیت ها را خوب پرداخته است، مثل ارباب هایش، برده های دیگر مثل خاله تی و اسپایسی. کلوتی در قالب داستانی هیجان انگیز و سرگرم کننده مخاطبش را با برده داری آشنا می کند.
این کتاب ارزش خواندن و نوشتن را نشان می دهد و اینکه دانستن چه نقشی در زندگی آدم ها ایفا می کند، به توانایی های دختری نوجوان و به هوش او بها می دهد. این دختر نوجوان برده های زیادی را فراری داد، اما خودش در مزرعه ماند تا به برده های دیگر آموزش دهد.
مبنای واقعی این کتاب قدرت شگفت انگیز انسان را یادآوری می کند. انسان هایی که توانسته اند در رنج قوی بمانند تا شرایطشان را تغییر دهند.
«من برده هستم» از مجموعه دفتر خاطرات است که مجموعه ای از یادداشت های شخصی کسانی است که در طول تاریخ نقشی ایفا کرده اند.

کتاب من برده هستم

پاتریشیا سی مک کیساک
پاتریشیا سی. "پت" مک کی ساک (متولد کارول ، 9 آگوست 1944 - 7 آوریل 2017) نویسنده پرکار کودکان آمریکایی آفریقایی تبار بود. او نویسنده بیش از 100 عنوان کتاب بود، از جمله کتاب های عزیز آمریکا، تصویری از آزادی: دفتر خاطرات کلوتی، یک دختر برده. Color Me Dark: دفتر خاطرات نلی لی لاو ، کوچ بزرگ در شمال ؛ و نگاه به تپه ها: دفتر خاطرات لوزت مورو ، یک دختر برده فرانسوی. وی همچنین رمانی برای مجموعه The Royal Diaries نوشت: Nzingha: Warrior Queen of Matamba. از کارهای برجسته مستقل می توان به Flossie & ...