کتاب مشق معنی بیدل

Mashq-e Ma'ni Bidel
کد کتاب : 48156
شابک : 978-6000317645
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب مشق معنی بیدل اثر حسن حسینی

در ادبیات فارسی، دو شاعر برجسته به نام های مولانا و بیدل وجود دارند که منظومه ی فکری خاصی را با خود به همراه دارند. این منظومه ی فکری می تواند آن ها را از سایر شاعران متمایز کند. هر دو از نظر تقسیم بندی کلی در پانته ایست یا وحدت وجودی قرار دارند، اما تمرکز آن ها بر فرازهای معنوی این فلسفه با یکدیگر تفاوت دارد.

شاعران به طور عمومی علاقه خاصی به استفاده از واژه های خاص دارند که آن را می توان واژه های سوگلی یا واژه های نظرکرده نامید. آن ها این واژه ها را به طور مکرر تکرار می کنند و با استفاده از آن ها تشبیه، استعاره و تمثیل می سازند و حتی نماد ارائه می دهند.

بیدل شاعر بزرگی است که با استفاده از منظومه ی فکری خود، به شکل چشمگیری به جامعه ادبی و فرهنگی فارسی سختگیرانه پاسخ می دهد. او با استفاده از واژه های سوگلی خود، عمق و قدرت احساسات خود را به خواننده منتقل می کند. شعر های بیدل پر از غم و شور است و تاثیر قوی روحانی را بر خواننده می گذارد.

کتاب مشق معنی بیدل

حسن حسینی
سید حسن حسینی (زاده ١ فروردین ۱۳۳۵ تهران – درگذشته ۹ فروردین ۱۳۸۳) شاعر، مترجم، نویسنده و پژوهشگر معاصر ایرانی بود. برخی به او لقب "سیدالشعرای شعر انقلاب" داده اند. او برگزیده اولین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش آئینی بود.سید حسن حسینی در ١ فروردین ماه سال ۱۳۳۵ در محله سلسبیل تهران به دنیا آمد. وی بعد از دریافت دیپلم طبیعی، لیسانس رشته تغذیه را از دانشگاه مشهد دریافت کرد. فوق‌لیسانس و دکترای خود را، در رشته ادبیات فارسی گذراند. وی مسلط به زبان عربی بوده و با زبان&zwnj...
دسته بندی های کتاب مشق معنی بیدل