کتاب پیراهن آتشین

Ateşten Gömlek
کد کتاب : 48296
مترجم : تارا صدری
شابک : 978-6227211078
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 230
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1923
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پیراهن آتشین اثر خالده ادیب آدیوار

رمان پیراهن آتشین که به تازگی توسط تارا صدری ترجمه و توسط نشر همگو منتشر شده است نوشته ی رمان نویس، دبیر و سرپرست سیاسی حقوق زنان ترکیه، خالده ادیب آدیوار است. این کتاب بار اول در سال ۱۹۲۲ در ترکیه منتشر شده است.
داستان که در دهه ۲۰ میلادی رخ می دهد توسط پیامی روایت می شود. سربازی زخمی و بستری در بیمارستان که در انتظار فرا رسیدن روز عملش است. عایشه، دختر ازمیری که همسر و کودکش توسط یونانی ها کشته می شوند به استانبول نزد برادرش جمال -افسر نظامی- می آید. جمال همکاری به نام احسان دارد. عایشه، احسان، جمال و پیامی تصمیم می گیرند ازمیر را از یونانی ها پس بگیرند، در نتیجه به ارتش ملحق می شوند. در این راه اتفاقات زیادی می افتد… اتفاقاتی که تبدیل به پیراهن آتشین قهرمانان داستان می شود…

کتاب پیراهن آتشین

خالده ادیب آدیوار
خالده ادیب آدیور (11 ژوئن ۱۸۸۴–۹ ژانویه ۱۹۶۴) رمان‌نویس ملی‌گرای کمالیست، معلم و رهبر سیاسی ترکیه برای حقوق زنان بود.وی به خاطر رمان‌هایش، در انتقاد از وضعیت اجتماعی زنان ترکیه و آنچه از مشاهداتش به عنوان عدم علاقه بیشتر زنان به تغییر وضعیت خود می‌دید، مشهور بود.در طول جنگ جهانی اول، ادیب یک پرورشگاه را همراه جمال پاشا در لبنان اداره می‌کرد که در آن یتیمان نسل‌کشی ارمنیان را به اجبار و زور ترک می‌کردند.