کتاب دوستت دارم امضای من است

I love you
کد کتاب : 48344
مترجم :
شابک : 978-6229562789
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 57
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب دوستت دارم امضای من است اثر نزار قبانی

نزار قبانی را همه می شناسند. همه دوستش دارند. در همه جای دنیا با سروده هایش عاشقی می کنند، کلمات شورانگیز او را همه جا منتشر می کنند و خاطرات عاشقانه شان را با شعرهای نزار عمق می بخشند . شعر او همان طور که خودش خواسته بود پرنده ی آوازخوانی است که جلوی پنجره ی همه ی خانه ها می نشیند و نغمه سر می دهد. هر خانه ای که پنجره اش رو به نغمه های شعر او باز باشد، از صدای دلنشین او بی بهره نخواهد بود و همان طور که ترجمه ی شعرهایش به زبان های مختلف زینت بخش کارت پستال ها و پیام های عاشقانه ای است که جوانان با هم رد و بدل می کنند. در محافل علمی و ادبی نیز نزار نام بی همتایی است و هر سال بیش از صد پایان نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشکده های بزرگ عربی و جهانی پیرامون مسائل ذهنی و زبانی اش نوشته می شود.
در یک نمای کلی اکثر کارهای نزار از نظر موسیقایی قابل اجرا است ولی آن چه در این مجموعه ترجمه شده، سروده هایی است که یا به خاطر ملودی و صدای خواننده خیلی شنیده شده اند و یا کارهایی است که در پی روابط شخصی نزار با خوانندگان و اهالی موسیقی سروده شده اند.
ترانه هایی که بسیار معروف هستند و احتمالا اگر آهنگ های عربی را گوش داده باشید آنها را شنیده اید.

کتاب دوستت دارم امضای من است

نزار قبانی
نزار قبانی (۱۹۲۳ دمشق ـ ۱۹۹۸ لندن) شاعری است که با شعرهای عاشقانه‌اش مشهور است؛ زن و عشق موضوع اصلی شعر قبانی‌اند. شعرهایش را خوانندگانی مانند ام کلثوم، عبد الحلیم حافظ و نجاة الصغیرة(مصر)، فیروز و ماجده الرومی (لبنان)، کاظم الساهر(عراق) خوانده‌اند. او در دنیای عرب از شهرتی بی‌همتا برخوردار است. شعر او به اکثر زبان‌های دنیا ترجمه شده‌است و خوانندگانی بی‌شمار دارد. وی متولد دمشق بود. «نزار قبانی سرودن شعر را از شانزده‌سالگی آغاز کرد. در ۱۹۴۴از دانش...
دسته بندی های کتاب دوستت دارم امضای من است