کتاب مجموعه آثار ارسطو

Aristotle
(3 جلدی)
  • 900,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: طرح نو طرح نو
    نویسنده:
کد کتاب : 48388
مترجم :
شابک : 978-9645625694
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1406
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 3

معرفی کتاب مجموعه آثار ارسطو اثر ارسطو

ارسطو یک فیلسوف یونانی در دوره کلاسیک در یونان باستان بود. او که تحت تعلیم افلاطون بود، بنیانگذار لیسیوم، مکتب فلسفی مشاء و سنت ارسطویی بود. نوشته های او موضوعات بسیاری از جمله فیزیک، زیست شناسی، جانورشناسی، متافیزیک، منطق، اخلاق، زیبایی شناسی، شعر، تئاتر، موسیقی، بلاغت، روانشناسی، زبان شناسی، اقتصاد، سیاست، هواشناسی، زمین شناسی و دولت را پوشش می دهد. ارسطو ترکیب پیچیده ای از فلسفه های مختلف پیش از خود ارائه کرد. بیش از همه از آموزه های او بود که غرب فرهنگ واژگان فکری و نیز مشکلات و روش های تحقیق را به ارث برد. در نتیجه، فلسفه او تقریبا بر هر شکلی از دانش در غرب تأثیر منحصر به فردی داشته است و همچنان موضوع بحث فلسفی معاصر است.

اطلاعات کمی در مورد زندگی او وجود دارد. ارسطو در شهر استاگیرا در شمال یونان به دنیا آمد. پدرش نیکوماخوس در کودکی ارسطو درگذشت و او توسط یک قیم بزرگ شد. در هفده یا هجده سالگی به آکادمی افلاطون در آتن پیوست و تا سی و هفت سالگی (حدود 347 ق.م) در آنجا ماند. اندکی پس از مرگ افلاطون، ارسطو آتن را ترک کرد و به درخواست فیلیپ دوم مقدونی، اسکندر مقدونی را در آغاز در 343 قبل از میلاد تعلیم داد. او کتابخانه ای در لیسیوم تأسیس کرد که به او کمک کرد تا بسیاری از صدها کتاب خود را بر روی طومارهای پاپیروس تهیه کند. گرچه ارسطو رساله‌ها و گفت‌وگوهای ظریف بسیاری را برای انتشار نوشت، اما تنها حدود یک سوم از آثار اصلی او باقی مانده است، اما هیچ‌یک از آنها برای انتشار در نظر گرفته نشده است.

کتاب مجموعه آثار ارسطو

ارسطو
ارسطو، زاده ی 384 و درگذشته ی 322 قبل از میلاد مسیح، از بزرگترین فیلسوفان یونان باستان بود.ارسطو در خانواده ای ثروتمند از اهالی استاگیرا، شهری در شمال یونان، به دنیا آمد. او در 17 سالگی به آکادمی افلاطون در آتن فرستاده شد و 20 سال در آن جا درس خواند و تدریس کرد. ارسطو پس از مرگ افلاطون در سال 347، ناکام از در اختیار گرفتن مدیریت آکادمی، به اسوس در آسیای کوچک رفت و با پایتیاس، خواهرزاده ی فرمانروای وقت، ازدواج کرد. او در سال 343 به دعوت فیلیپ مقدونی، آموزش اسکندر مقدونی را بر عهده گرفت پس از ب...
دسته بندی های کتاب مجموعه آثار ارسطو
قسمت هایی از کتاب مجموعه آثار ارسطو (لذت متن)
در مورد خشم حد وسط شکیبایی است. چون در اینجا نه برای حد وسط نامی هست و نه برای افراط و تفریط، ناچار شکیبایی را در حد وسط قرار می دهیم هرچند شکیبایی به تفریط شبیه است که آن نیز نامی ندارد. افراط را می توان آتش مزاجی نامید چون پدیدار اصلی در اینجا هیجان خشم آلود است که به علل متعدد و مختلف روی می نماید. کسی را که در مورد درست و دربرابر شخص درست و به نحو درست و به هنگام درست و به مدت درست خشم می گیرد، می ستاییم. چنین کسی را باید شکیبا نامید زیرا ستایش درخور شکیبایی است. انسان شکیبا تسلیم هیجان نمی شود و عنان خود را به دست عواطف نمی سپارد بلکه به خشم به نحوی و در مورد اموری و به چنان مدتی مجال ظهور می دهد که قاعده درست معین می کند. رفتار غلط در این مورد به تفریط می انجامد زیرا انسان شکیبا بالطبع آرام است، انتقامجو نیست و همیشه گرایش به اغماض دارد.