کتاب میل به خودزنی

A Propensity to Self-Subversion
کد کتاب : 48420
مترجم :
شابک : 978-6227489576
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 318
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب میل به خودزنی اثر آلبرت هیرشمن

آلبرت او. هیرشمن به دلیل نظریه هایی که در نیم قرن گذشته در خط مقدم اقتصاد سیاسی قرار داشته اند در سراسر جهان مشهور است. در کتاب میل به خودزنی ، او نگاه تحلیلی دقیق خود را بر ایده های خود می اندازد و برخی از گزاره های اصلی خود را در مورد تغییر اجتماعی و توسعه اقتصادی زیر سوال می برد. میل به خود زنی از هیرشمن، و همچنین تأیید خود که در اینجا نیز وجود دارد، عملکرد یک ذهن متمایز را آشکار می کند. آنها همچنین دیدگاه تازه ای را در مورد مطالب دوازده کتاب قبلی و مقالات بی شمارش به ما می دهند. در مقالات مهمی که این مجموعه را شامل میشود، هیرشمن نکاتی را که در مورد وفاداری، استراتژی توسعه اقتصادی، و بلاغت ارائه میکند.

هیرشمن در بخش کمیاب و به ویژه مورد استقبال کتاب، بخش‌هایی از زندگی‌نامه‌ای ارائه می‌کند که نشان‌دهنده مشارکت عمیق او در برخی از رویدادهای مهم این قرن است. او فرارش از آلمان هیتلری در سال 1933، تحصیل در پاریس، کارش با سازمان های زیرزمینی ضد فاشیست ایتالیا در سال های 1937-1938، و نقشش در کمک به واریان فرای در مارسی، در سال 1940، برای نجات پناهندگان سیاسی و فکری از ویشی فرانسه را به یاد می آورد. . چنین گزارش هایی درک ما را از چگونگی شکل گیری بینش های نافذ هیرشمن عمیق تر می کند.

کتاب میل به خودزنی

آلبرت هیرشمن
آلبرت اوتو هرشمن (Albert Otto Hirschmann) (زادهٔ ۷ آوریل ۱۹۱۵ در برلین — درگذشتهٔ ۱۰ دسامبر ۲۰۱۲ در نیوجرسی)، اقتصاددان، اندیشمند سیاسی سدهٔ بیستم آلمانی و برندهٔ جایزهٔ لیپینکات در سال ۲۰۰۳ به خاطر تألیف کتاب هواهای نفسانی و منافع است.
دسته بندی های کتاب میل به خودزنی